mAZE Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Jeg fikk begge mine vester på Onsdag. Og de så veldig bra ut. Og de har kommet såpass langt at de ligger på kjøkkenbordet.
Søreng Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Vet du om min ble med i sendingen Gunnar? Har ennå ikke fått den!
Ellingsen B. Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Er det kommet inn flere? Mins jeg leste at det kun var barnestørrelser igjen..
Gunnar Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Foreløpig kun barnestørrelser. Trykkeriet jobber med å få tak i flere vester..
AndreasB Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Tøft påfunn:) 1. Mai innføres også loven at det er påbudt med fallskjerm og redningsvest i bilen tilfelle utforkjøring av stup, eller vann. -Andreas-
Erik E30 Einum Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Andreas, det er 4 uker og 2 dager til 1. april...
h_anti Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Se denne saken. Vi har anskaffet to vester med samme type merking (forskjellige leverandører) som i denne saken. Er det virkelig slik at det er omfattende feilmerking ute og går, eller er vegvesenet i Haugesund inkompetente? Hvordan ser merkingen på bimmers-vestene ut?
AndreasB Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Andreas, det er 4 uker og 2 dager til 1. april... hmmm...januar...februar...mars....åja. Får prøve igjen da -Andreas-
336mik Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 Se denne saken. Vi har anskaffet to vester med samme type merking (forskjellige leverandører) som i denne saken. Er det virkelig slik at det er omfattende feilmerking ute og går, eller er vegvesenet i Haugesund inkompetente? Hvordan ser merkingen på bimmers-vestene ut? Dette er enda et tilfelle av hvor håpløse BT er. Nå syns jeg helt seriøst at dem kan brenne i hælvete hele gjengen.Med familie og alt.Går faen ikke ann å holde på sånn.Juling har dem fått når dem var små,og mer skulle dem tydeligvis hatt etter min mening.
Gunnar Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Skrevet Mars 3, 2007 Herregud. Det der er jo bare helt fantastisk. Trodde ikke det var mulig å bli med sjokkert og oppgitt over all denne forp***e idiotien til norske myndigheter og Biltilsyn. Vestene ER kl. 2 godkjennt, og det er det disse to 2-tallene viser. Vestene er til og med merket at de kun kan vaskes 25 ganger, osv. for å fortsatt tilfredsstille godkjenning. Og for å være helt ærlig synes jeg en refleksvest burde være en refleksvest. Det er ikke som om folk flest ikke har klart seg uten refleksvest i bilen de siste 120 årene, og det er ikke som om dette er vester vi skal gå i hele dagen. Det siste jeg hører/leser er uansett at de nå har skjønt at dette var fullstendig på jordet. Her er et innlegg fra en leser i artikkelen over: Vestene er godkjent uannsett!!Skrevet av: halten, 03-03-2007 10:19:53 De orange vestene er klasse 2 vester. Europris selger også noe lignende. De to 2-tallene ovenfor hverandre viser det. Vestene er produsert i Tyskland, og ligger ved papirer i posen som tydelig forklarer hva 2-tallene betyr, det står direkte også at vesten er en EN471 Class 2 vest i papirene. Det finnest ikke tvil. Jeg syns veivesenet burde sette seg inn i denne merkingen og nå gå ut og presisere at vestene er godkjent slik at folk ikke går og kjøper seg nye alt for dyre NAF-vester. Det er ikke alle som automatisk får med seg at det ikke lenger er noen typegodkjenningskrav. Viser at det fortsatt er mye inkompetanse og altfor mange personer som liker og late som de har makt. Latterlig for å si det rett ut. Et annet: Vest el ikke vestSkrevet av: Bjørn Utstøl, 03-03-2007 10:32:35 Siste nytt fra vegdirektoratet er at all godkjenning av vestene er opphørt.. Det er kun et krav som gjelder og det er at vestene skal være CE merket. ALL ANNEN MERKING ER OPPHEVET. Mvh Naf-Sentret Sortland Og her ser jeg at Trygg Trafikk skriver at det ikke lenger er krav til annet enn CE-merking: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Arti ... ow;ID=2616 Men på Vegvesenets sider står det fortsatt om de samme kravene, med "klasse 2", ikke internasjonal "2 2"-merking... Uansett stilte jeg "EN471 kl. 2"-krav til vår leverandør ved bestilling, så de skal få ordne opp om det virkelig ikke er nok slik de er.
h_anti Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 Oi, skal si diskusjonen tok av på den avisartikkelen. Ser ut til at mine mistanker om at vegvesenet tar feil her er bekreftet. Et sitat som jeg synes var bra : inkompetente idioterSkrevet av: irritert bileier, 03-03-2007 10:39:52 lyset fra bilen vil reflektere på vesten uansett... billys kan ikke lese!!!!!
BalleKnalle Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 En artikkel fra dinside... http://www.dinside.no/php/art.php?id=371662
haakon Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 så igår et tosifra antall biler med refleksvest i hattehylla. er det der den skal ligge? har den på meg hele tiden jeg nå,også til/fra parkeringsplassen. kjøpt meg sånn rød elgjakt lue også så skal jeg være innenfor loven..
Bjørn 320 Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 så igår et tosifra antall biler med refleksvest i hattehylla. er det der den skal ligge? har den på meg hele tiden jeg nå,også til/fra parkeringsplassen. kjøpt meg sånn rød elgjakt lue også så skal jeg være innenfor loven.. Tja...i tilfelle har føraren bra lange armar...vesten skal tross alt vere enkel å få tak i frå førarplassen
Kjell Z3 Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Alle vester med CE merke er lovlige uansett hvilket nummer det står på. Det ble bestemt før 1 mars, men luringene i Haugesund hadde ikke fått det med seg. Jeg har forøvrig vært borti den kødden det var bilde av der, han beskylte meg for å¨ha for brede dekk på 535'en min. Jeg hadde 225 dekk som er org.størrelse. Han er en sur kverulant og drittsekk, morsomt å ha alt i orden når man treffer slike idioter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå