efjeldse Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 1: Dørhåndtaket på ene bakdøra mi virker ikke (det på utsiden) Hvordan kommer jeg til inni der for å se hva som er galt? Ser ikke stort bare ved å fjerne dørtrekket... 2: Dørhåndtaket på utsiden av en annen dør er treigt, og blir hengene igjen halvveis ute, er det bare å smøre der? 3: Bakdørene er litt treige å få lukket skikkelig med et vanlig "puff", må liksom ta i litt, hva er som regel grunnen til dette? Håper på kjappe svar (mens det er lyst ute)
toomas Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 bruk hvitt fett på boks og smør i alle ledd og oppunder håndtakene fra utsiden det løste mine problemer.
efjeldse Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 ok, da blir det en tur til biltema en dag da.. men sliter fortsatt med det håndtaket som ikke åpner døra mi
efjeldse Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Noen andre? er det mulig å ta av håndtaket på en enkel måte?
Bjørn 320 Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 2 og 3: Kan nok hjelpe mykje viss du tek ein runde med 5-56 e.l...
efjeldse Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Tror egentlig ikke 5-56 er løsninga på nr 3... Virker jo mer som at listene er for stive, sånn at det er vanskelig å lukke døra skikkelig
icc Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Bruk nå ikke 5-56, da det fjerner fettet som allerde er på låsen o.l. Beste måten er å ta seg litt tid, demontere, smøre alt godt med fett også montere.
-Anders- Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 når det gjelder punkt 2; Hadde samme problem på coupen min. Da tok jeg ut hele dørhåndaket og smørte godt inn med en slags fettspray, ikke 5-56 o.l. Da ble den glatt som f...
icc Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 når det gjelder punkt 2; Hadde samme problem på coupen min. Da tok jeg ut hele dørhåndaket og smørte godt inn med en slags fettspray, ikke 5-56 o.l. Da ble den glatt som f... Mener WD-40 elns skal være god sak?
-Anders- Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 når det gjelder punkt 2; Hadde samme problem på coupen min. Da tok jeg ut hele dørhåndaket og smørte godt inn med en slags fettspray, ikke 5-56 o.l. Da ble den glatt som f... Mener WD-40 elns skal være god sak? Dunno! Brukte hvertfall fett på sprayboks, husker ikke merke. Tror ikke det holder seg så lenge bra med Wd-40 egentlig. Ikke sikker men.
icc Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 når det gjelder punkt 2; Hadde samme problem på coupen min. Da tok jeg ut hele dørhåndaket og smørte godt inn med en slags fettspray, ikke 5-56 o.l. Da ble den glatt som f... Mener WD-40 elns skal være god sak? Dunno! Brukte hvertfall fett på sprayboks, husker ikke merke. Tror ikke det holder seg så lenge bra med Wd-40 egentlig. Ikke sikker men. nei er godt mulig det, men den funker meget bra mot frosne låser.
efjeldse Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Bruk nå ikke 5-56, da det fjerner fettet som allerde er på låsen o.l.Beste måten er å ta seg litt tid, demontere, smøre alt godt med fett også montere. Har ikke peiling på hvordan jeg skal demontere disse håndtakene..
Willersrud Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 3: Bakdørene er litt treige å få lukket skikkelig med et vanlig "puff", må liksom ta i litt, hva er som regel grunnen til dette? Jeg hadde problemet at jeg mått slenge igjen førerdøren sikkelig:p men så justertet jeg den er ved de skrueneman skur av når man demonterer den... og nå er den som ny:P eeeler nesten
efjeldse Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 ok, får prøve å justere litt på hengslene kanskje, om det går.. ... men jeg lurer fortsatt på hvordan jeg kan demontere dørhåndtaket? regner med jeg finner feilen ganske kjapt da, siden jeg ser litt bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå