Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bryterpanel passer alle modeller uten klima og kupéfilter, vannventiler passer alle modeller, selges kr. 400 pr. stk, frakt kommer i tillegg. Tlf. 99491358, mail: kaipsche@start.no eller PM.

må bare spørre om hva som er forskjellen på disse bryterne med og uten kupéfilter jeg?

Skrevet

Forskjellen er at varmejusteringsdelen på bryterpanelet med kupéfilter har en kode i seg som matcher bilen, og dette må kodes om på merkeverksted. Skulle ønske jeg hadde kjøpt en bil som var ett år eldre.. :roll:

Skrevet
Forskjellen er at varmejusteringsdelen på bryterpanelet med kupéfilter har en kode i seg som matcher bilen, og dette må kodes om på merkeverksted. Skulle ønske jeg hadde kjøpt en bil som var ett år eldre.. :roll:
i å med du sier et år eldre, da er d ikke slik på min 92mod 525TDS da eller?

har cupe filter, men ikke ac

Skrevet
Unnskyld, jeg skulle sagt bil uten kupéfilter..
da er d slik på min bil da med andre ord? er du sikker på dette?
Skrevet

Er nok det ja, i følge Online ETK og Morris Bil (BMW-forhandler i Tønsberg) er det eget bryterpanel for biler med kupéfilter, derfor jeg ikke kan bruke det jeg selger.

Skrevet
Er nok det ja, i følge Online ETK og Morris Bil (BMW-forhandler i Tønsberg) er det eget bryterpanel for biler med kupéfilter, derfor jeg ikke kan bruke det jeg selger.

hm.. ok, men ser man noe forskjell på bryterne da? må man kode om, uanz d er nytt eller brukt?

Skrevet

Det er det som er dumt, man kan ikke se forskjell med det blotte øyet, men jeg tror at det som skiller dem er at man merker et "klikk" når man skrur på full varme på begge sider. Det bryterpanelet jeg kjøpte er det bare "klikk" på venstre side. Dette blir nok dessverre bare ren spekulasjon. Om man må kode om med både nytt og brukt vet jeg dessverre ikke.. Begynner forøvrig å bli litt desperat nå, har enten bare kald eller glovarm luft, har du samme problem? Har forøvrig kjøpt nye vannventiler og det hjalp ikke bortsett fra at jeg kan velge mellom iskald og varm luft kjappere.. :roll:

Skrevet
Det er det som er dumt, man kan ikke se forskjell med det blotte øyet, men jeg tror at det som skiller dem er at man merker et "klikk" når man skrur på full varme på begge sider. Det bryterpanelet jeg kjøpte er det bare "klikk" på venstre side. Dette blir nok dessverre bare ren spekulasjon. Om man må kode om med både nytt og brukt vet jeg dessverre ikke.. Begynner forøvrig å bli litt desperat nå, har enten bare kald eller glovarm luft, har du samme problem? Har forøvrig kjøpt nye vannventiler og det hjalp ikke bortsett fra at jeg kan velge mellom iskald og varm luft kjappere.. :roll:
d klikker i begge mine på full varme,enten er d varm eller kaldt ja, men den ene kan stå på halv varme men blåse like varmt for d :? så d blir noe av d samme problemet ja :( har også sjekket ventilene, å vet at d ikke er dem ja, så da er d jo bryterne mine også da, men jeg fatter ikke helt at d har noe betydelse om du har cupe filter eller ikke da :?

har jo brytere fra en 520 89mod,men dem vil jo ikke passe da :( jeg for sjekke om d klikker bare i den ene hos disse jeg også da.

Skrevet
Jeg synes det er skikkelig teit det her, jeg også, er på grensa til frustrerende, har bestilt brukt bryterpanel fra Star Bildeler nå med klikk på begge sider, så får vi se åssen det går. Sjekk her, forresten:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=20

ja, dette er idioti fra bmw :( men jeg kjenner ikke igjen den nr 12, var en rom sensor eller noe?

gjelder dette alle biler fra 88-95 med cupefilter altså?

øh... var vist passasjer sensor????? hmmmmmmm

Skrevet
Det er en innetemperatursensor, ja, den sitter bak noen "riller" i overkant mellom viftebryteren og varmereguleringen på høyre side.
hm, har ikke lagt merke til den i min bil, mulig den er dær uten at jeg ha sett den, men da burde jag ha lagt merke til ledningene, jeg for titte på d siden, har så mye annet jeg må få i orden på den bilen nå så :(

men si gjerne ifra når du har bytta bryterne da, slik at man kan dra lærdom av d :) hehehe.

ps, er du på bilforumet noen gang? bare lurer :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...