sh0rty^ Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Har bare en liten episode med ordensmyndighetene jeg vil dele med dere her inne på forumet for å få høre hva dere syns om denne saken. Klokken halv 9 i dag morres ble jeg oppringt av den lokale lennsmanns instansen, det gjaldt en kjøretur jeg hadde hatt for vel en måned tilbake, hvor jeg ( mistenkte ) hadde utøvd vold mot en unge som hadde vært ute å lekt i snøen. Så han lurte på om ikke jeg kunne komme ned på stasjonen for å avlegge et avhør. Først vil jeg bare komme med min side av saken: Jeg kom kjørende ut av byggefeltet hvor jeg bor, det snødde ganske kraftig pluss at det var ubrøytet og forholsvis ekkelt å kjøre bil. ( en Audi A6 FWD stasjonsvogn ) Så kommer jeg kjørende rundt en krapp høyresving og like rundt svingen ser jeg noen unger som står samlet opp langs skråningen ved veien, ettersom jeg kommer nærmere så tar den ene ungen og hopper ut i veien og legger seg ned foran bilen. Jeg var oppmerksom på ungene så jeg hadde ingen problemer med å bremse ned da jeg kjørte forsvarlig etter forholdene. Men jeg ble forholdsvis skremt fordet, så det jeg gjorde var at jeg dro brekke og hoppet ut av bilen, tok tak i jakken til "offeret" og la han opp i skråningen og fortalte at dette måtte han ikke finne på å gjøre da det ikke alltid er så lett å bremse under slike forhold. Og dette skjønte han så jeg la han ned igjen og kjørte videre. Alternativt så kunne jeg sikkert ha kjørt ned vinduet å fortalt at dette ikke var så smart av han, men hvorvidt han og kameratene hadde tatt til seg dette tviler jeg sterkt på. Nå skal det legges til i historien av det var moren til ungen som hadde anmeldt forholdet på bakgrunn av det ungen på 10 år hadde fortalt. Etter jeg hadde fortalt min side av saken, som også var en ganske annen en den ungen hadde fortalt hos politiet. Han hadde for eksempel ikke nevnt noe om at han hadde hoppet ut i veien. Så videre spør politimannen om jeg erkjenner straffeskyld, og om jeg kunne tenke meg å betale oppreisning? Jeg nektet på begge punkter, skrev under på utkastet hans og dro hjem. Hva er terskelen for å anmelde? Hilsen oppgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 hmm....kan du anmelde han tilbake for æreskrenkelse,eventuelt noko anna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Herregud! Typisk at små gutter vrir om på historien til foreldrene, og da reagerer jo de selvfølgelig sterkt. Men det går jo helt galt utover den som egentlig ikke har gjort noe. Håper på det beste i denne saken. Hold oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Tydeligvis veldig lav.Er de som forsvarer familien uansett hvor umoralsk og feil det er. Hvis ikke du hadde sagt ifra til ungen,så for alt du vet,så kunne neste bil ha kjørt på han i et dristigere forsøk på å være tøff. Får håpe noen i lovsystemet snart bruker litt sunn fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 makan!! Dette er tydligvis en prioritering, men biltyverier og "hverdagskriminalititet".. Det har de ikke tid til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Om moren ikke vet hva som er skjedd er det kanskje ikke så rart det er anmeldt, ungen kan jo ha overdrevet det du gjorde også. Kanskje du skulle ta personlig kontakt med moren og legge frem din versjon, fortelle at ungen lekte med livet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Mora har vel fått servert en ganske påkostet versjon av det hele, jeg synes det var bra du sa ifra til guttungen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Saksøk dem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottert Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Jeg mener du gjorde det riktige her. Å være litt hard uten vold må ofte til til 10 år gamle unger. Men ungen har som tildligere nevnt her mest sansynligvis ikke fortalt hele historien til moren så jeg har ville kontaktet henne og fortalt din versjon. De fleste skjønner jo at du ikke har stoppet, hoppet ut av bilen og strammet opp en 10 år gammel unge på den måte uten grunn. Lykke til og la oss få høre hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThinkPink Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Må jo si at det er ganske drastisk av en mor å anmelde noen på bakgrunn av en 10-årings historie! Greit nok at man vil beskytte barna sine, men å anmelde noen på et så dårlig grunnlag fører ingen vei.. Du slo jo ikke akkurat ned ungen, så de kan ikke påstå at du overreagerte.. Tror ikke du har noe å bekymre deg over! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 syns du reagerte rett jeg... har selv opplevd noe lignende i boligfelt... når unger gjør sånn så blir jeg forbanna... jeg gjorde mye piss selv når jeg var barn.. så skjønner at det er tøft.. helt til det knaser i bena dine o.l. ta og møt opp på døra til familien og fortell saken.. skal nok se at hu føler seg dum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Vel, jeg forstår egentlig oppførselen til alle parter i denne saken 1) Moren, som mest sannsynlig har fått hjem en hikstende 10-åring som forteller at han har blitt "overfalt" av en voksen mann. Klart hun forfølger saken. 2) Du, som ser en unge legge seg uti veien, foran bilen din, på vinteren. Som sjåfør _skal_ man reagere på sånt og gjøre sitt beste for at det ikke skjer igjen. 3) 10-åringen. Man kan vel umulig klage på oppførselen til en 10-åring... han ble sikkert vettskremt. Håper han har lært noe! 4) Politiet. De har jo plikt til å følge opp saker. Når det gjelder anmeldelser så finnes det vel ingen "grense". Ble ikke Synnøve Svabø anmeldt av en eller annen tullete fanatiker for å ha "tvunget" Torbjørn Jagland til å ta henne på puppene?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Som mange andre her nevner, så har nok ikkje ungen fortalt heile sanheiten. Men det som overrasker meg litt er at vist du bur i samme gata, så burde ho ha tatt kontakt med deg først og høyrt din versjon av historien. Det første som faller meg inn er at ho er av den typen at ungene mine gjere aldri noko galt. Men alla andre unger er galne! Har sjølv vore borti noko liknande. Eg tok ikkje ungen da, men gav beskjed til foreldra (naboen) om at han hadde komt hoppende forann bilen, og guttungen på 7 år fekk husarest i nokre veker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Jeg hadde tatt meg en tur til denne familien og snakket med moren om dette, og fortalt det som det var, og evt konfrontert guttungen med at han lyver. Hadde gjort det klinkende klart at det totalt uakseptabelt å bli anmeldt for noe jeg ikke hadde gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Denne anmeldelsen hadde jeg ikke giddet å ofre en tanke. Det hele blir for dumt. Sier seg selv at uttalelsen fra en 10 år gammel gutt i en slik sak ikke er som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå