sirop Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Hei. Ut av veivhusventilasjonen på topplokket, skal det blåse luft ut der?
icc Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Ja, det må nesten det. kjenner du at det kommer luft er det bra, tegn på godt oljetrykk. Lærte et lite triks engang i tia at hvis man legge handa over å kjenner på lufttrykker så kommer ut der så kan man kjenne at toppakningen er dårlig hvis luft trykkene kommer i pulser.
sirop Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 Det blåser ganske godt faktisk til meg, men i pulser. du mener dette er et tegn på gåen toppakning?
icc Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 hmm.. prøv heller og ha håndflata over olje påfyllings hullet. Da kjenner du bedre, det er som regel tegn på dårlig toppakning, stått på lenge etc? du merke hvis den bruker olje/kjølevæske.
sirop Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 Plutselig en dag begynte den å gå dårlig på tomgang, fant ut at det var fordi det blåste pulserende luft fra veivhusventilen inn på innsuget, ble bedre straks jeg tok av slangen fra veivhusventilen. har brukt bilen hver dag, den er kjørbar nå også, har egentlig ikke merket noe effektat eller.. det burde vel bli det med gåen toppakning?
icc Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 husk å tett igjen hullet på innsuget da, så du ikke får falskluft. Nei høres ut som det kan være dårlig toppakning. Det er oljetrykket som gjør at det kommer litt lufttrykk ut av toppen. Når det blir små endringer i oljetrykket så kjenner du det som pulser i luftrykket ut av toppen. Når dette kommer inn på innsuget vil jeg anta at motorn fusker litt ja. Muligheten er jo også der for at det er noe annet galt me oljesystemet enn toppakningen.. det jeg ville gjort var å skru ut pluggene og sjekka farga på disse.. Er du riktig heldig så er det ordenlig oljesøl på de og da vet du hva som er galt. Du kan også se på røyken fra biln om det er oljerøyk.
sirop Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 Ryker ikke blått i det heletatt av bilen, skal ta av pluggene i morgen samt prøve med komptester på hver av sylindrene.
icc Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Ja er liten vits å bytte toppakning hvis det er oljepumpa som fusker, eller at det er noe annet.. hvis du ikke finner noe feil ville jeg prøvd å tappe av all olja, fylle på med ny olje og motorrens greie.. kjør den i 20 min også tapp av olja/rense greierne, bytt filter og ha på ny olje.
sirop Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Har vært ut med pluggene og de er fine, har også testet kompen og den er jevn på alle 4. Det rare er at luften eller "pulseingen" fra veivhusventilen på toppdekslet ikke øker selv om turtallet øker, er jeg på feil spor her? Både oljen og vannet er rent og virker ok. Heller ikke noe trykk i kjølesystemet. Så lenge jeg kjører med slangen fra innsuget avkoblet fra ventildekslet funker bilen fint... noe høy tomgang eneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå