Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For all del, ikke smør inn med parafin og sagolje. Dette vil fordampe og frigi giftige gasser inn i bilen. Ikke bra. I tillegg finnes det produkter som er en million ganger bedre egnet. Jeg kan hjelpe deg med å skaffe alt du trenger (proffe kjemikalier).

PM for info

• Svar 400
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Pusse ned rusten med drill med stålbørste på, behandle med rustomvandler, grunning, fyller og lakk?

evt sandblåsing..

Hvordan har du tenkt lakkere? 2k sprøyte eller sprayboks? Uansett trenger du gjerne noen varmegrader da, f.eks for å hindre lakken i renne rett av stålet :P

Ellers så, så det jo overkommelig ut å fjerne den rusten der.. Holder på med tilsvarende på min bror sin e36 nå..

Har fått låne meg sandblåseutstyr! :wink:

Men jeg har mest lyst til å levere bilen til noen som kan ta en komplett rustbehandling på bilen..(sandblåsing+sinkbehandling+tectylering), men vet ikke om noen som gjør dette her i nærheten av hvor jeg bor..(Harstad/Sør-Troms)

http://www.thorsenatv.no/understellsbehandling.htm

Hvis jeg skal skal gjøre det selv, vil jeg gjøre det på følgende måte;

- Slipe ned til stålet med vinkelsliper, drill, etc..

- Rense stålet med aceton (hvis det egner seg????)

- Spraye på sink med spraybokser

Høres dette ut som en ok måte å gjøre det på..? :?

Skrevet

Dag 3

Mens jeg venter på bedre vær og bedre temperatur å jobbe i, har jeg bare bestilt meg noen deler i dag også! :P

Har bestilt følgende utstyr;

-Facelift baklykter m/dioder

billedejo4.jpg

- Forskjermer uten blinklyshull

billede1cl1.jpg

- Rieger bakrutespoiler

billede2iz8.jpg

- Komplett bredfront

e34scheinwerferez7.jpg

- M-sport speil med blinklys + adapter

billedecw6.jpg

- Plasmaskiver til speedometeret (280km/t)

dsc00192fl6pb2.jpg

Skrevet

Kjøp deg nye plater, kanaler, bakskjermer og sveis inn. Skal du bruke litt tid på dette og legge masse penger i styling syns jeg du skal ta deg tid til å gjøre forarbeidet skikkelig. Får kjøpt alt av plater og diverse fra koed...

Skrevet
Kjøp deg nye plater, kanaler, bakskjermer og sveis inn. Skal du bruke litt tid på dette og legge masse penger i styling syns jeg du skal ta deg tid til å gjøre forarbeidet skikkelig. Får kjøpt alt av plater og diverse fra koed...

Det er egentlig bortkastet å kjøpe nye plater, kanaler, etc når det bare er bagatellarbeid.. :wink: Ingen problem å få det til å se bra ut, men er bare ikke sikker på hvilke produkter jeg skal bruke.. :wink:

Skrevet

Hvis du skal lakke er det en stor fordel å gjøre alt rustarbeidet og lakking først så understellbehandle bilen.Har ikke særlig gode erfaringer med zinkspray,har brukt rustomvandler fra loctite og lagt syregrunning oppå dette før lakk. På kanalene bruker du samme stoffer som nevt og ett par lag med bodyschutz eller hvordan det staves..

Skrevet
Hvis du skal lakke er det en stor fordel å gjøre alt rustarbeidet og lakking først så understellbehandle bilen.Har ikke særlig gode erfaringer med zinkspray,har brukt rustomvandler fra loctite og lagt syregrunning oppå dette før lakk. På kanalene bruker du samme stoffer som nevt og ett par lag med bodyschutz eller hvordan det staves..

hmm..nettopp sånne tips liker jeg å få! :D thanx! :P

Skrevet

Likte handlelisten din :D

Håper dem ikke blir så dyr på rustbehandling hvis dem gjør det da (firma jeg sente på msn :wink: 9

Må si i fra hva dem skal ha før jobben da.

Ska også få sjekke her i Tromsø med et firma.

Dama mi er tydeligvis i slekt med en av lederne i selskape, så gjør dem jobben så skal jeg se om jeg kan få en bra pris til deg og meg :wink:

Stå på vidre :)

Skrevet
Likte handlelisten din :D

Håper dem ikke blir så dyr på rustbehandling hvis dem gjør det da (firma jeg sente på msn :wink: 9

Må si i fra hva dem skal ha før jobben da.

Ska også få sjekke her i Tromsø med et firma.

Dama mi er tydeligvis i slekt med en av lederne i selskape, så gjør dem jobben så skal jeg se om jeg kan få en bra pris til deg og meg :wink:

Stå på vidre :)

takk! :D Gleder meg til delene kommer! 8)

Har sendt en forspørsel til bedriften om de tar seg av slike jobber, og eventuelt hvor mye de forlanger i pris! :roll:

Høres VELDIG bra ut det med at du klarer å ordne rabatter! :D:D:P

Du hører fra meg når jeg har fått svar angående pris! :)

Skrevet
Dag 2

Startet dagen lett med å handle litt på ebay! :wink:

Har bestilt meg E34 angeleyes lykter med ccfl-ringer! :D

Er veldig spent å se hvordan lyset er i disse! :P Liker ikke di angeleyes-ringene som har 4 dioder i..Synes ikke det ser helt bra ut! :?

e34ccfl4so6.jpg

e34ccfl2qr9.jpg

Blir spennende og se hvordan de angel eyes'ene fungerer..så mange av sånne lys som tar kvelden etter hvert, der bare litt av ringene lyser osv. det er ikke særlig pent... stå på med prosjektet! :)

Skrevet

Blir spennende og se hvordan de angel eyes'ene fungerer..så mange av sånne lys som tar kvelden etter hvert, der bare litt av ringene lyser osv. det er ikke særlig pent... stå på med prosjektet! :)

Gleder meg til å se om lyktene er bra selv! :wink:

stå på med prosjektet! :)

Takk for det! :D

Skrevet

Da var jeg i gang med å demontere interiøret! :roll:

p1010002oy3.jpg

Skal bytte gulvmattene pga jeg har hatt en vannlekkasje en eller annen plass, så mattene er FULL av vann..Så mattene skal byttes, og vannlekkasjen skal fikses! :)

Skulle rive ut den bakerste matta nå i kveld, men da jeg tok tak i matta satt den selvfølgelig fast! :wink:

Matta hadde selvfølgelig frosset fast i karosseriet.. :oops:

Men jeg tok tak i den likevel og røsket til, og da rev jeg matta i stykker.. "Skumgummien" i bunnen av matta sitter ennå fast i gulvet! :lol:

p1010004he2.jpg

Men har satt inn en varmeovn + en vifte for å tine opp bilen innvendig, så prøver jeg på nytt i morgen.. 8)

Skrevet

Dag 4

I dag kom frontfangeren fra "Pure Pleasure Styling" jeg bestilte den 28.Desember.. :roll: Er ikke helt sikker på om jeg liker den, eller ikke..

Kan hende den ser penere ut når jeg får montert V8-fronten, skjermene, osv.. :oops:

Hva synes folket om den da? :roll:

p1010002pb1.jpg

p1010001ul5.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...