Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 94 mod. e36 318i cab som jager på tomgang, dette er skjer ikke hele tiden men veldig ofte. Den går fra 700 omdreininger opp til 1500 og ned igjen. Noen som kan gi meg tips om hva det kan være?

Den stopper av og til på tomgang også.

Har ikke problemer med det når jeg kjører. Da går den fint. Det er montert på greenfilter(KN), men det har vel ingen stor betydning?!

Meget takknemlig om noen kan hjelpe meg å løse dette problemet :wink:

Skrevet

begynte problemet etterat du satt på luffilteret?

LMM kan være følsom der. du kan jo spraye rundt innsuget med litt startgass for å se om den suger falsk luft.

om du har det originale filteret så kan du jo prøve å se om den går jevnere med denne.

få sjekket opp i dette med luften snarest. om det er luftrelatert, så kan dette trigge andre problemer viss det får pågå for lenge...

Skrevet

Jepp, det skal jeg gjøre. Men om den suger falsk luft burde vel dette pvoblemet være der hele tiden?! Om jeg ruser den opp noen ganger, så blir den av og til som den skal, men da går den gjerne litt høyt.

Men som sagt skal jeg gå over den gummibelgen.

Skrevet

Det uorginale luftfilteret satt på da jeg kjøpte den forrige uke. Skal få sjekkt opp dette med falskluften. Har ikke originalfilteret:(

Skrevet

Jeg har hatt samme problem 2 ganger før. den ene gangen var det lambdasonden som var ødelagt, men da var bilen helt bra intill den ble varm, og da bynte bilen og nøkke. den andre gangen var det tomgangsregulatoren som var tett. så du kan jo prøve og rense den med forgasserrens eller lignende.

Skrevet

Skal få sjekket lambdasonden, det kan jeg vel enkelt gjøre ved å ta av pluggen på lambdasonden?! Om den da går som den skal er det vel sannsynlig at det er denne som må byttes.

Når du nevner rense tomgangsregulatoren, mener du jeg må ta den av og rense den, eller kan jeg spraye forgasserrens i den mens den sitter fastmontert?

Skrevet

Den ligger under innsugsmanifoilen.

Du kommer kun til den med å fjerne LMM, Dynamoen og alt annet som ligger i veien.

Skrevet

Ok. Jeg har m43, men det burde ikke ha så mye å si. Skal få renset den tomgangsregulatoren, og skal sjekke om lambdaen er gåen.

Takk for tips alle sammen, tar gjerne i mot flere. Om det er noen med andre meninger.

Skrevet

Har hatt samme problem på begge mine m43'er og da var feilen den samme på begge : Veivhusventilasjon som var tett og som ble byttet hos bmw..funket begge ganger..

Skrevet

OK. men er det noen måte å sjekke om det er dette som er problemet på? Er det mulig å koble fra veivhusventilasjonen, for å se om problemet blir borte? Eller kommer det opp på noen feilmelding, hvis man feilsøker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...