Raver^ Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Har et lite problem, det har begynt å vibrere no fælt når jeg gir rimelig godt med speed i lav fart, det skjer hovedsaklig i 1.,2. og 3. gir.. Det føles som hele bakstillingen er løs, men det er ikke noe slark eller ulyder.. Det vibrere heller ikke når jeg spoler på glatta, bare når det er motstand ved tørr asfalt liksom, og heller ikke når jeg ligger i jevn fart.. Og så blir også bremseskive og trommel ekstremt varme, vasket bilen og det bare oste damp.. Kan dette være hjullager, bremse hengt seg opp, bremseband vridd seg, osv?? Eller noen som har noen andre forslag?? Takk for alle svar!
Sigbjørn Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Du kan godt sjekke mellomaksel opphenget om det begynner å bli dårlig..også foringene på traversen.
Raver^ Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Du kan godt sjekke mellomaksel opphenget om det begynner å bli dårlig..også foringene på traversen. Takk for svar.. Har tenkt på dette, men det er vel logisk at dette har en sammenheng med at bremseskive og trommel blir utrolig varme?? Og har litt vanskelig for å tro at ei sliten foring eller dårlig oppheng på mellomaksel skulle forårsake varmeutvikling kun på den ene siden?? Men mulig jeg tar feil da:)..
Raver^ Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Var ute å kjørte en liten tur idag og da oppdaget jeg at det kom en liten skrapelyd fra høyre bakdekk.. Så det er vel tydelig at det er noe som lager motstand der bak??
Robin_Isak Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Høres for min del ut som du har to problemer. Den vibreringen ville jeg tippet kom fra hardyskiva eller midtlageret på mellomakslingen. Skrapelyden og de varme bremsene er et ødelagt kaliper.
Sigbjørn Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Kan være at en kalipter henger eller noe. Ville også tatt av skiven og sjekket om alt er som det skal inne i bremsebandene for håndbrekket.
Raver^ Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Da jeg var ute å kjørte på morgenen idag fant jeg ut av at vibreringen ikke fant sted når bilen har stått over natta.. Så jeg tok opp bremsene på den siden skrapelyden kom fra, og stempelet satt bom fast.. Tok det ut og det var fullt av rustbelegg.. Så er tydelig at bremsene har hengt på.. Har pusset det med 600 papir og smørt det opp.. Så håper bare det var dette som var feilen:)..
Raver^ Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Fikk testet bilen en tur nå, og det ble endel bedre, men på langt nær 100%.. Mulig jeg må gjør det samme på andre siden også.. Får ha et prosjekt imorgen også..
Raver^ Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Har sjekket alt av foringer og oppheng nå, og jeg har kommet frem til at det sannsynligvis er opphengslageret til mellomakselen..Eneste jeg ikke har sjekket enda, men alt det andre var iorden så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå