Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E36'n min rister litt i rattet... Ikke veldig masse, men ganske så iriterende. Ristingen begynner i 65 ca. Blir forte gjen i ca 85. Hva kan grunnen til dette være?? Tror ikke det er feldigene som er skjeive, for det skjer både med sommer og vinterdekk. Sliter det på bilen?

Skrevet

Skiver og/eller klosser. Var det på min ihvertfall med samme symptomer. Balansering av dekk hjalp også på mye hos meg, men hvis det er samme symptomer på sommer og vinterdekk så er det vel trolig skivene dine..

Skrevet
eller så har begynner hjullagrene å bli dårlige. spørs om det er slik bare når du svinger eller hele tiden..

Ok.. Den rister konstant. ikke bare når jeg svinger. Hvordan merker man at hjullagrene begynner å blir dårlig?? Takker for hjelp:)

Skrevet

Risting rundt 80 er ubalanse i forstilling, 140 bak.

Kan hende du har ubalanse i både vinterdekk og sommerdekk. Prøv å få de balansert, koster ikke mange halvlitre det. Sikkert ikke så heldig for bilen heller men sånn risting.

Skrevet
eller så har begynner hjullagrene å bli dårlige. spørs om det er slik bare når du svinger eller hele tiden..

Ok.. Den rister konstant. ikke bare når jeg svinger. Hvordan merker man at hjullagrene begynner å blir dårlig?? Takker for hjelp:)

hvis det rister konstant har kanskje jeg mer tro på avbalansering å. hvis du har dårlig lager i f eks venstre hjul så rister det når du svinger til høyre og omvendt. men kanskje har begge gått. det skal også ule eller slå i rattet. ville tatt av hjula og avbalansert de. er rimelig det i forhold til lager hvis det er dårlig avbalansering som er problemet..

Skrevet

Balanser dekkene, det hjalp på min E39.

Hørte også en gang at dårlige dempere kan gi risting, men tror kanskje den ristinge er litt mere kraftig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...