Torgeir Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Har et problem med ABS bremsene på min E36 318is. For å begynne med begynnelsen: For en tid tilbake begynte de å koble seg ut av og til. Stort sett etter at eg hadde kjørt en stund. Oftest i forbindelse med en forholdsvis hard nedbremsing (ikkje så hard at ABS-en slo inn).Eg brydde meg ikkje noe særlig om det i og med at vanlige bremser fungerte helt fint. Etter en måneds tid fungerte de ikkje i det hele tatt. De koblet seg ut med en gang eg startet bilen. Feilsøkte litt og fant et brudd på en ledning som gjekk til jord på høyre side foran. Byttet den. Etter dette fungerte ABS bremsene som de skulle og eg var skikkelig happy MEN.... Et par dager seinere koblet de seg ut igjen. No kobler de seg som oftest ut med en gang eg starter bilen. De (få) gangene de ikke gjør det kobler de seg ut etter noen kilometer. Noen som har hatt lignende symptomer tidligere? Noen målepunkter som eg kan måle med multimeter hvilke senor som er gåen eller har et brudd på ledningen (viss det er det som er gale)? Og i såfall hvilke verdier eg skal måle... Noen som vet om et verksted i Bergen eller omegn som har diagnoseverktøy til bmw bortsett fra jæger? De tar jo blodpriser for en diagnose
Bjørn 320 Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Hadde samme problemet på min...då var det ein ABS-sensor som var kaputt...
toomas Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 høre bak sensor pleier og ta kvelden på de. lett og bytte og ikke veldig dyrt
Torgeir Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 takk for raskt svar. Noen god måte å måle det på? Hvilke verdier eg skal måle og så videre...
Klinz Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Du skal måle i ohm! og so skal der vere likt på kvar aksel. den som aviker er defekt.
Torgeir Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 ut i garsjen å prøve da... Er fan så trangt og eg har ikkje garasjeport.
toomas Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 hvis du tar diagnose på bilen finner du og ut hvilken som ikke virker
Klinz Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Ved diagnose kan de lige godt vere brudd i ledningen fram til føler\giver. Men du får peiling ka rettning du skal lette.
Torgeir Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 fekk bare sjekket bak. fant ingenting. tenkte å ringe rundt til noen verksteder i nærheten i morgen og høre ka de skal ha for en diagnose. jæger skulle fan meg ha 1100 spenn for å koble te pc-en... sykt
Andylos Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 HAr vore borti problemet før. Enten så er det avstanden. sånn sensoren ikke lager nokk spenning i forhold til de andre. typisk feil
Torgeir Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Skrevet Februar 28, 2007 sliter med å finne ut kor eg skal måle. diagnose er så dyrt at det er ikkje et alternativ. Er det ikkje en boks med noen målepunkter en plass?
Andylos Skrevet Februar 28, 2007 Skrevet Februar 28, 2007 Jo ta av hjulet og følg stikke. til en kobling. mål der
Torgeir Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Skrevet Februar 28, 2007 ja, men skal eg då måle mellom jord og det stikket?
bjeagle Skrevet Februar 28, 2007 Skrevet Februar 28, 2007 henger meg på her, det er jo flere ledninger i kontakten. Hvilke er det som skal måles mellom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå