Gå til innhold

Kjøpe lykter fra Umnitza

HappyHenke
 Share

Anbefalte innlegg

Går med planer om å skifte ut mine slitne orginal lykter med et par nye ZKW lykter fra Umnitza. (Er muligens ZKW lykter som står på bilen min orginalt, men glasset virker falmet, og de er helt gjendugget) Så derfor tenkte jeg å kjøpe noen helt nye.

Umnitza kommer jo med en del forskjellige valg for å skreddersy lyktene, bl.a angeleyes. (Predator Thinline Plus eller Predator Chromium, henholdsvis 99$ og 179$ ekstra)

Det jeg lurer på er om jeg skal velge predator thinline, eller predator chromium? Er ute etter et sterkt hvitt lys, gjerne med et hint av blått i seg (tenk xenon) Vil en av disse angeleye ringene gi meg denne effekten?

En annen løsning vil jo være å bare kjøpe lyktene uten angeleyes, og heller ettermontere noen nye pærer, eventuelt ettermontere ringer (CCFL osv.)

Eeelller.. har dere noen andre gode forslag til lykter annet enn ZKW?

Lykteguruer - vad tycks?

PS skrivefeil kan forekomme, blitt seint gitt.. god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare OEM-lykter der de fester ringene for deg og monterer xenon-kit. Det må da være mye billigere å bare bestille ringene og montere selv?

Har du forsøkt å rengjøre de eksisterende lyktene, eventuellt bytte pakninger?

Forresten trenger du ikke 'plug n play'-ledningsnett. Det er beregnet på amerikansk versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha angel eyes så ville jeg absolutt valgt de nyeste, dvs. predator chromium fram for thinline.

Bestilte ZKW, med Predator Chromiums, og 6000k Xtec Xenon kit. Satser på at det blir bra hehe. Og fikk forresten de til å fjerne Plug 'n' Play (PnP). De sendte heller med noen ekstra pærer.

Fikk et utrolig bra inntrykk av servicen. Fått svar innen timen på mailene jeg sendte, og når jeg spurte om de kunne sendre pakken som "gift" og sette prisen under 200kr så sa de at jeg ikke trengte å bekymre meg, for det gjorde de på alle forsendelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble prisen på det du bestillte?

Surfet på samme siden selv akkurat. Dugg er jo et kjent begrep på E36 lyktene, kanskje bedre å bestille ferdig fra de som "lager" lyktene? (slik som på umnitza)

Men er lyktene godkjente i norge?

Regner med du legger ut bilde når du har fått montert de :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble prisen på det du bestillte?

Surfet på samme siden selv akkurat. Dugg er jo et kjent begrep på E36 lyktene, kanskje bedre å bestille ferdig fra de som "lager" lyktene? (slik som på umnitza)

Men er lyktene godkjente i norge?

Regner med du legger ut bilde når du har fått montert de :wink:

Prisen ble jo endel da.. lol, 978 dollar, da med den raskeste frakt løsningen. Men betaler vel litt for kvalitet her også..

Dugg er jo et problem som sagt, men jeg bestilte ringene osv ferdig installert, da slipper jeg å begynne å åpne glasset selv, og heller lar proffene hos Umnitza gjøre det for meg. Litt dugg vil det selvfølgelig alltid komme en gang iblant, men det er vel tilfelle med alle lykter.

Vet ikke om xenon kit'et er godkjent i Norge eller ikke, men går ut ifra det. Er jo ikke den første som skaffer meg 6000k xenon på E36 :P Om jeg får det godkjent på biltilsynet er en annen ting hehe..

En av grunnene til at jeg valgte en orginal BMW lykt var at jeg ikke ville miste noen funksjoner som høydejustering osv. + Kvaliteten er vel også det beste som er. Hella er vel det eneste som kommer nærmt, men jeg liker ikke ringene på Hella lyktene noe særlig.. alt for små :?

Bilder kommer nok skal du se! Har enda ikke lagt opp noen bilder av bilen enda.. på tide å lage en prosjekt tråd methinks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, det er ikke vanlig at det går med andre lykter men, hadde jo vert fint om det gikk med disse:)

Vel nå er jo dette samme lykter som står på bilen min orginalt (ZKW. Noen har Bosch, andre har ZKW) Og har jo en bryter inne i bilen til høydejustering av lyktene, så jeg tror nok det vil gå.. men kan jo aldri vite.

I USA har jo de ikke høydejustering på bilene sine, ikke E36 ihvertfall, så der måtte man visst begynne å skru på selve lykten. Lyktene jeg har kjøpt er orginal ZKW lykt laget i tyskland, så den funksjonen til å justere lyktene er forhåpentligvis innebygget. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...