Gå til innhold

M50B25, ned dreiing av stempel ved turbo montering


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på hvor mye jeg bør dreie ned stemplene for å få et OK komprisjons forhold ved ettermontering av turbo og med orginal topp pakkning?

Skrevet

Hva er et OK komp.forhold da? Er det A-Dekk-kit eller noe med litt mer pulver i?

Med original toppakning så kan du ikke dreie stemplene mer enn at kompforholdet stopper på 8,5-8,6-8,7 en plass, alt etter hvor mye gods i stempeltaket du er komfortabel med å beholde.

Denne fikk 8,67:1 for eksempel med std pakning.

Picture1158.jpg

Skrevet

Det er ganske stor turbo.. Holset HX 45, vet ikke om du har kunnskap til den turboen?

Er vertfall T4 flens på eksos turbin, så det er ikke noe a-dekk kit nei ;)

Nei jeg bare lurte på hvor mye sånn ca jeg burde dreie ned stemplene om jeg har tenkt å bruke orginal topp pakkning..

er det 1mm eller 10mm liksom? :)

  • 1 month later...
Skrevet

Den du ser bilde av er en '91 M50B25 dvs uten vanos. Husker ikke hvor mye jeg dreide av disse, du bare måler deg frem etterhvert helt til du får det komp.forholdet du ønsker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...