Gå til innhold

Hvordan trmme en M50B25 uten turbo?


Dazed
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man få litt ekstra futt i en M50B25, uten å betale seg helt ihjel? Konfilter og eksos er vel enkelt og greit. Mener å huske at Performance BMW bremset 18 hester mer i en E36 325 kun ved å sette på Scorpion eller ACS eksosanlegg. (Virker mistenkelig optimistisk, men.)

Chipping/mapping kan kanskje gi litt til. Motoren skal evt. stå i en E30, så en individuell mapping etter bytte av eksos og filter er kanskje det smarteste?

Er det noen andre enkle "triks"?

Ting som planing/høvling av toppen, letting av svinghjul (gir dette ulemper i form av mindre moment?) og trimkammer begynner vel fort å koste mye penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porting av topp og letting av svinghjul osv. Hjelper bilen til å bli mer turtallssvillig å minker dreiemoment. Den vil også muligens gå ugjevnt på tomgang men ikkje allti det hellre.Men om trimkammer blir dyrt så må du huske at skal du av med topp og div må du med en gang ha nytt slipesett osv. alt koster og mange små summer blir fort en stor en.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komplett overhaling av motorn, borring av sylindre, kvassere kam, konfilter, komplett effektanlegg, perfekt justering av tenning. Finnes mye man kan gjøre, men blir fort dyrt uansett. Koster fort over 10 000 for et bra komplett effektanlegg (da inkl. manifold). Så får du mer effekt ut av biln med kvassere kam og eksosmanifold. Vil ikke anbefale kvassere kam utn eksosmanifold bytte. (død på lavt turtall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...