Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

åssen resetter man service-lysa på en e-36? var med å gjorde det på en kompis sin 318is,hadde bare en ledningsstump somm vi satte i et av hula i "diagnose koplingen" i motoren.men husker ikke hvilket hull,og hvor skulle andre enden?

jeg hadde bilen på oljeskift i dag hos BMW her i conway,men de nekta å resette servicetelleren,for jeg hadde kun skifta olje,og ikke tatt

inspection. (de kosta henholdsvis 450$ og 900$ !!)

så tok "bare" oljeskift.. 80 dollar.

Skrevet
Takker! får se om det funker ;) hva sjer om men grounder feil pin? katastrofe?

Tja si det..... Er vel bare å gjøre det riktig første gangen ;)

Funka fint på min hvertfall....

Skrevet

(For cars with the 20 pin data link connector)

On the newer cars you also have to place the ignition switch in position two. You provide a short and then remove it after a specified time. The reset occurs on removal. On the older cars the reset occurred after the specified time. That's the difference between the older diagnostic connector and the newer data link connector. I purchased a Peake reset tool to find out what these times were. They say to provide the short for 7 flashes for an oil service reset and 23 flashes for an inspection reset. The 7 flashes for the oil service reset equates to ~ 3.25 seconds. The 23 flashes for the inspection reset equates to ~ 11 seconds.

Turn the ignition switch to position two (2). Connect the clip end of the jumper tool to a good ground in the area of the data link connector. Connect the pin end of the jumper tool to pin seven (7) of the data link connector and remove it after the appropriate time, depending on which reset you are doing. Replace the data link connector cap and turn off the ignition switch. Check to see if the reset worked by starting the car and seeing if the lights go out. If they do, good job!

Skal vel slå på tenninga, og så jorde pin nr: 7 i 11 sek.

Er en stund siden sist jeg gjorde dette, men tror jeg lagde en lang ledning der jeg koblet den ene enden til pin 7 i "data link connector" og jordet den andre en plass inni bilen. Da ser du at service lysene blir nullet...

Skrevet

men hva er greia med air-bag-lyset? det lyser ett minutt etter oppstart.betyr det at airbagen bør byttes? eller hatt service?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...