Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å kjøpe en 96 728iA, og skal se på en på lørdag. Er det noe spesielt man bør se etter på disse bilene? Tenker da på feil av ymse slag.

Skrevet

Ellers så er det vel som jeg har sagt mange ganger før på forumet: "nei, det er ingen racerbil, men det er heller ikke det den er laget som" :)

Knall bil hvis du er grundig i forarbeidet og ikke kjøper den første og billigeste, forhaster du deg kan og vil den volde deg og din lommebok vondt...

Skrevet

Hva mener du kan bli dyrt?

Kan fortelle litt om bilen jeg har vært og kikket på.

http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... 12&tot=104

Det er en 96 728iA, har hatt to eiere, og alle servicer er i følge nåværende eier fulgt.

På sist service ble det påpekt at noen stag og foringer var gåene. Disse ble byttet før EU-kontrollen, som var nå i høst.

Bilen er pen og hel innvendig.

Noen ting reagerte jeg på:

Steinsprut, spesielt foran på panseret. Så vidt jeg kunne se var det kun lakkskade, og altså ikke rust.

Et par småbulker.

Listen under selve førerdøren var løs, og det så ut til at det var i ferd med å begynne å ruste nederst på døren.

Baklyktene hadde kondens inni, og må byttes. (Fare for rust?)

En tåkelykt var sprukket, kondens i den andre.

Jeg la merke til at airbag-lampa lyste, uten at jeg helt vet hva dette betyr.

Bilen har gått 209 000.

Bilen gikk ellers bra, og girte mykt og fint.

Den er kjørt av voksne folk, og altså ikke rævkjørt av unge jyplinger med lite vett og tung fot...

Bortsett fra de nevnte feilene, syns jeg at den ser ut som en velholdt og pen bil. Dersom jeg kjøper den, skal den inn på Jæger for en sånn bruktbilgaranti fra If (er det noen andre som tilbyr dette?)

Hva tror folket? Er dette verdt 129 000, eller bør jeg kikke litt mer? Likte bilen veldig godt, men føler jeg er på litt tynn is med tanke på kunnskap om denne modellen.

Skrevet

Virker som en grei e38, men jeg syns den var helt ribba for utstyr. Eneste jeg kan se er skinn og multiratt. Jeg vill kanskje lett vidre til jeg fant en med el.stoler, navi-tv, klimaautomatikk etc. Fattern solgte sin 97 728iA med absolutt alt utstyr som var å få for en 150' for snart to år siden.. KMstanden skal du ikke være redd for..Så lenge den har fått fin pleie underveis. Diverse foringer,stag etc er dyrt til E38 og det er jo viktig at disse er gode..Dårlige foringer svekker komforten og kjøreegenskapene mye.. Helt nye foringer rundt om så blir bilen som ny :)

Kondens i baklyktene er vanlig svakhet. Pleier ikke å komme rust, men vanlig kondens inni lampene.

Jeg vet ikke hvilken grense du har for ny bil, men legger ved noen fine e38 (alltid lett og mye å prute på E38..Ddt er biler som nesten er umulig å selge) :( man får hvertfall VELDIG mye bil for pengene..

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 24&tot=106

Her får man jo faceliften også :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 25&tot=106

Lav km og elektriske konturstoler som bare er konge!:)

Skrevet

Tidlige 2,8l både på 5- og 7- serien hadde vannpumpe laget av dårlig plast, denne kunne forvitre og gå i oppløsning over tid og til slutt bli ødelagt noe som igjen kunne resultere i havari. Kjølesystemet generelt er verdt å gå grundig over.

Ellers så virker de andre punktene dine som helt naturlig slitasje :)

Stag&foringer : tunge biler med tung motor og dertil belastning

Kondens i lyktene : ikke uvanlig på noen biler egentlig, plasten sprekker opp over tiden, god unnskyldning for å kjøpe nye fine baklykter med hvit blink :)

Airbaglampen : beltestrammesensor under førersetet eller sensor i puten på forsetene (kne i setet kan forårsake dette)

129000 er penger det også, men er du heldig så har du en god bil i mange år! En annen ting er fargen, denne bilen er IKKE oxfordgrønn som selger skriver!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg vil være opps på automatkassa, er vist noen plastkuler inne i der som kan vandre litt.

Må lest av bilen, se hvilke feilkoder du kommer opp med.

Baklykter og tåkelykter får men tak i relativt billig på ebay.de

Var det innstegslsten din som var løs?

Ville kanskje begynt å by 120000 å påpeke de feilene du må rette opp.

Vist jeg var deg ville jeg gått for en med navi, med sportseter eller komfort.

Men de er vel Vanskelige å finne til den prisklassen der.

Skrevet

Jeg vet ikke hvilken grense du har for ny bil, men legger ved noen fine e38 (alltid lett og mye å prute på E38..Ddt er biler som nesten er umulig å selge) :( man får hvertfall VELDIG mye bil for pengene..

Jeg har ikke så lyst til å gå så mye over 130 000, selv om det er mange E38-er som frister _veldig_ :D

Dersom du mener at 129000 er litt dyrt for denne bilen, så skal jeg kanskje se om selgeren er prutevennlig...

Det hadde jo vært digg med i alle fall el-seter. Og ryggesensor, siden dama snart får lappen ;)

Skrevet

Jeg har ikke så lyst til å gå så mye over 130 000, selv om det er mange E38-er som frister _veldig_ :D

Har du max 130k så glem E38,det koster og være kar vet du 8)

Skrevet

Jeg kan jo lett kjøpe en dyrere bil, men jeg vil ikke bruke så mye mer penger på det. Disse bilene er jo tross alt rundt 10 år gamle...

Alternativet er å kjøpe en 525 eller noe sånt, men jeg er ikke så fan av E39. Da ville jeg heller hatt en pen E34... Men de er som regel kjørt av 18-21-åringer... og jeg er generelt skeptisk til å kjøpe bil av ungdom.

...og 3-serie ville jeg ikke hatt om du kastet den etter meg, uansett modell :wink:

Derfor ser det ut til at det blir E38. Er ikke så fryktelig mange E34 525 ute og går til en fornuftig pris, syns jeg.

Skrevet

Du har bestemt deg for E38 ja,fair enough det..

Men det finnes mange 728 på markedet så heng deg ikke opp i en aktuell bil.Ha litt is i magen og se deg litt rundt,er ikke alltid det lønner seg og kjøpe den billigste på markedet...

Skrevet

Is må man ha. Har faktisk kikket litt på E39 siden siste innlegg, og med rette felger, er ikke de så dumme de heller ;)

Og så kan jeg jeg kanskje ta tilbake det med 3-serie. Om noen hiver en M3 etter meg, så skal jeg ta i mot :D

Forresten, lurte på å beholde mitt 255/40/17 + 235/45/17-opplegg som jeg har på E34-en min nå. Noen som vet om disse kan smekkes rett på en E38, og om det må godkjennes på noe vis?

Skrevet
Is må man ha. Har faktisk kikket litt på E39 siden siste innlegg, og med rette felger, er ikke de så dumme de heller ;)

Synes du skal se litt mere på E39 jeg, de er slett ikke så dumme og du får en rimelig fin en for 130k

En E38 "må du ha råd til" som de andre har vært inne på.

Forresten, lurte på å beholde mitt 255/40/17 + 235/45/17-opplegg som jeg har på E34-en min nå. Noen som vet om disse kan smekkes rett på en E38, og om det må godkjennes på noe vis?

17" blir vel for smått på en E38 (anbefaler 19"), egentlig også på en E39 (Anbefaler 18") om de i det hele tatt passer er en annen sak da navet er større på E38/39 enn E34...har du løse senterringer i dag kan det jo være. Om de er lovlige er en annen sak, da må du sjekke at rulleomkretsen er innefor 5% og innpresset (ET) er innenfor +/- 7.5mm av oppsettet i vogkort for respektive bil. Godkjenning må du uansett ha for å få de nye i vognkortet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...