Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic :wink: Lurer på hvilke slanger og hvor de skal gå til.

TJ-001011.jpg

Den lille delen er grei, den skal vel mellom wastegate og trykkrør?

Men de to på selve controlleren? den ene må jo gå til den lille? Noen som kan forklare litt her? :D

Skrevet

Som du sier så skal den lille der mellom turbo og wastegate, men viktig at pila peker i retning wastegate.

Deretter er det bare å strekke en slange fra den blå nippelen som blir igjen opp til nederste nippel på selve boostcontrollern, så lar du bare en ny slange fra den øverste nippeln på boostcontrollern gå ut i friluft utenfor bilen (må ikke ha den ut inne i bilen, da kan du få gasser inne i bilen!)

Har samme boostcontrollern som på bildet der selv, og syns den fungerer ganske bra :wink:

Bilde071.jpg

Plasserte min til venstre for CD-spiller der:

Bilde087.jpg

Skrevet

Hvis du henta bildet fra der du skal kjøpe

( http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=3547 )

Så KAN det hvis du ikke liker å plages med å finne en måte å feste boostcontrollern på være bedre å kjøpe en slik:

http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=3079

Da de ser ut til å være mer beregnet for å monteres inne i dashbord med knotten stikkende ut,

Den første der måtte litt tenking til for å få til å passe.

For det første må det være veldig tynt der du monterer den slik at det går å skru knotten helt in, også er det ingen vettig brakett å feste den med om du ikke skal ha den i motorom eller hele greia synlig, så det er en liten utfordring i seg selv å holde på med om du skal ha bare knotten stikkende ut av dashen..

Skrevet
hva gjør denne? trodde det var en slags turbotrykksstiller...

La oss si det slik at der man kobler den på kommer det trykk fra turboen og inn på wastegaten som krever ett visst trykk for å kunne åpne/lukke eller hvordan det blir. (wastegaten regulerer hvor mye eksos som skal drive turboen og hvor mye som skal slippes forbi rett og slett for å stille trykket)

Hvis man da setter på denne justerbare boostcontrollern, så kan man la det sive litt trykk ut gjennom ventilen slik at det skal mere trykk til fra turboen for å få wastegaten til å fungere, og på den måten får turboen mere eksos som kan drive den som igjen fører til at den lader mere.

Håper det var ei fornuftig forklaring

• 4 years later...
Skrevet

Hei alle sammen!

Ripper opp i en gammel tråd jeg, og har et lite spørsmål.

Jeg har akkurat lik denne boost controlleren, og montert nøyaktig likt som dere sier her i tråden, likevel så får jeg full boost når jeg har strammet den maks?

Noen som har innspill til meg her?

mvh

Thomas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...