bmwrasaren Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Er det mulig og montere dumpventil på en Turbo Diesel?
Dannis Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 ja, men ikke en helt vanlig som på bensin motorer.. men har sedd turbo-diesel dump kit på nettet for et par år siden.
bmwrasaren Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Ok. Får google litt mer jeg da, og se om jeg finner
borte Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Så et dumpventil kit til dieselbiler på www.finn.no for ei stund siden.. Han forlangte 2500,- for det, og det var helt nytt.. Si fra om du finner da!
bmwrasaren Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Og til alle dere som syns det er harry og dumt, så er dette bare en tanke.
bmwrasaren Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Så et dumpventil kit til dieselbiler på www.finn.no for ei stund siden.. Han forlangte 2500,- for det, og det var helt nytt.. Si fra om du finner da! Har funnet!! http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6874 Hmmm, hadde vært stilig å montert dette kitet på LTèn min
bmwrasaren Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Finner faktisk flere sider som selger dumpventil til diesel. Jeg ser at alle er datastyrt. http://www.btracing.se/product_info.php ... 641c5aff51
NyborgRacing Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 de er datastyrt i og med at en diesel turbobil ikke lager vacum for de den ikke har spjellhus! derfor må du ha en egen vacum pumpe som styres av en elektronisk gasspedal! å du må sjekke så den gir de volt verdiene som det sette krever!
336mik Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Gir jo en litt mer morsom lyd hvis du kjører med kon-filter også da. Mye susing når turbo`n får opp dampen,og en dump lyd når du slipper opp igjen. Er ihvertfall ganske morsom lyd i min 524td.
bmwrasaren Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Hjelper kon-filter på suselyden altså?
Nygaard Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 mm.. hadde dump på en a4 1,9 tdi for ett år siden:P fet lyd som fan:P dn ladda jo 1,8 bar elns:P må montere en bryter på gasspedaln osv:P
336mik Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Hjelper kon-filter på suselyden altså? Kon-filter gir de lydene du vil at en turbo skal gi.Hvis du er i tvil,så kan du dra til et reint sted(helst uten altfor mye støv og møkk i lufta),og bare ta av luft-filteret og kjøre en liten tur,så skjønner du hva jeg mener. Billigere går det vel ikke ann å få prøvd lydenfølelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå