Gå til innhold

Chris sin: '93 BMW 325iC ///Mtechnic - Til salgs!

Anbefalte innlegg

• Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Få ut bilder av de nye delene :D

Var vel ikke en av skruene på kalipperen som hadde løsnet? Så det på en av bilen på jobben.. Kalipperen satt helt løst på, rett før den datt av! Skumle saker!

Skrevet

Uff, dette var skumle nyheter. :shock:

Bruk locktite (Gjengelåsemasse) på skruene som holder kalipperen fast til navet.

Om man er usikker på hvor hardt man skal dra til, finn det rette momentet, og bruk momentnøkkel, da skal ikke dette skje!

Så mitt råd er å skru av alle kalipperne, og ha på locktite, og skru til med rett moment.

Skrevet

jeg var jævlig nøye med å dra til boltene! Hang i skralla og dro til det jeg kunne... har jo kjørt 7.500km siden jeg satte de på, skulle normalt ha løsnet første turen hvis de ikke satt ordentlig... fatter ikke åssen det er mulig... men men, slapp unna med skrekken! nye bolter MED loctite er på :)

Skrevet
Få ut bilder av de nye delene :D

Var vel ikke en av skruene på kalipperen som hadde løsnet? Så det på en av bilen på jobben.. Kalipperen satt helt løst på, rett før den datt av! Skumle saker!

Kommer bilder iløpet av morradagen tenker jeg ;) om ikke på mandag, skal på bimmerstreffet i morra... kom dere dit! kjempehyggelig treff! :)

Skrevet

På e36 er det vel 110Nm på caliperne fremme også er det vel 67Nm bak. Det at de har blitt dratt til for hardt, også kjørt mye på hullete og svært humpete veier, kan kansje føre til skruene til calypterene detter ut pga slag :roll: Tipper kansje det er en grunn til at ikke calypterene skal draes til med 200Nm 8):D

• 1 month later...
Skrevet

Heisann... glemmer visst helt min egen tråd her :oops:

Her er bilder av de siste delene som er satt på ihvertfall :)

BMWVinter1.jpg

BMWVinter3.jpg

BMWVinter2.jpg

BMWVinter4.jpg

Snø liker vi :)

BMWVinter.jpg

Også savner jeg sommern VELDIG! Nå om dagen så går det 1 time etter å ha vaska bilen så ser den ut som en søpel haug! :(

BMWVinter5.jpg

Skrevet

Hei! ikke mobb de felgene! :P Vinterfelger gidder jeg ikke bruke 1 krone på, for de blir kantkjørt og stygge i lakken av alt saltet med en gang... men skal si de ikke er spesielt vakre nei :P

M5 spoilerleppen har jeg kjøpt av en inne på forumet her, husker ikke nick i farta, og xenon kommer med tiden ;)

• 2 months later...
Skrevet

Da har jeg fått råd til å bruke litt penger på bilen igjen :lol:

Det går i dårlige mobilbilder....men blir photoshoot iløpet av uka så :)

Det ble nytt luftfilter :)

cf70twrl8mrud3ijttsb.jpg

Det gamle så ikke så ille ut men...

v376lieuoam9dkutmrg6.jpg

Oljefilter og olje

9qkp5xmcjfh1eglxp968.jpg

Utrolig fin sak å tømme oljen med :)

be214ntolkxa7hrqufmk.jpg

Vaska bilen og satte på sommerhjul

2szckmnotgjt0v70mwvk.jpg

Renset tepper og shina skikkelig innvendig

ycwzsnya9u7imthdliwd.jpg

Tårnstivere :)

k4z2b5ajkekjmlrmjhvn.jpg

w52dv52k64xy0vgm7xat.jpg

det kommer bedre bilder av bilen til uka ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...