Gå til innhold

SS PERFORMANCE - E30 CAB m/ M5 motor | TIL SALGS


AndreasB
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hvorfor bruker du eksentriske foringer og M3 3,2 bærearmer for å få hjulet mitt i hjulbuen?

E30 og E36 (ikke 3,2) har akkurat de samme målene. Har de ikke?

Hvorfor ikke bruke vanlige E30 (eller E36) bærearmer?

Det er jo mange som setter E30 bærearmer på E36. Da burde de ha de samme målene!

Med 3,2 bærearmer og eksentriske foringer vil jo hjulene komme alt for langt frem. Eller setter du de eksentriske foringene andre veien for å kompensere for at 3,2 bærearmene går lenger frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du eksentriske foringer og M3 3,2 bærearmer for å få hjulet mitt i hjulbuen?

E30 og E36 (ikke 3,2) har akkurat de samme målene. Har de ikke?

Hvorfor ikke bruke vanlige E30 (eller E36) bærearmer?

Det er jo mange som setter E30 bærearmer på E36. Da burde de ha de samme målene!

Med 3,2 bærearmer og eksentriske foringer vil jo hjulene komme alt for langt frem. Eller setter du de eksentriske foringene andre veien for å kompensere for at 3,2 bærearmene går lenger frem?

Den der kan jeg svare på for jeg har e30 M3 med e36 3,2 bærebruer framme med eksentriske foringer. Selv om jeg har de bære bruene og foringene stilt sånn att de dytter hjulet lenger frem så står de ikke midt i hjulkassen litt lenger bak enn de skulle ha vært hvorfor det aner jeg ikke men med e30 bruene så var de enda lenger bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du eksentriske foringer og M3 3,2 bærearmer for å få hjulet mitt i hjulbuen?

E30 og E36 (ikke 3,2) har akkurat de samme målene. Har de ikke?

Hvorfor ikke bruke vanlige E30 (eller E36) bærearmer?

Det er jo mange som setter E30 bærearmer på E36. Da burde de ha de samme målene!

Med 3,2 bærearmer og eksentriske foringer vil jo hjulene komme alt for langt frem. Eller setter du de eksentriske foringene andre veien for å kompensere for at 3,2 bærearmene går lenger frem?

Dette har på gjøre med vinkelen på e36 fjørbeinet og innfestningen mellom nav og bærearm.

stemmer det at e30 og e36 bærearmene er like men på 3,2l er det bærearmen som flytter hjulet litt lenger frem i hjulkassa, samme effekt som eksentriske foringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den omsider på bukken igjen:)

CIMG3488.jpg

KW Variant 3

CIMG3484.jpg

Bensinpumpe (Bosch 053)

CIMG3487.jpg'

Mellomaksel og Eksosanlegg er ferdig bygd og det begynner og nærme seg ferdig i motorrommet

Bilen er ferdig koblet opp så hvis det ikke går for hardt for seg i kveld så håper jeg på å starte den i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ved salg tenker du eller hva den har kostet å bygge ?

Hva den har kostet å bygge har jeg ikke regnet på så det vet jeg ikke.

Men ved salg......mellom 160-180,- (skal selges relativt raskt etter den er ferdig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppdekselet er slipet helt rent for striper og M-Power og sveiset igjen olje på fyllinga. Derretter freset ut det som er sølv og montert på toppdekselet. (dette er igjen for at det ikke skal være likt alt annet, for å lage en vri)

CIMG3491.jpg

Spjeldet sitter ikke i innsuge på 3.6 nei. Sitter etter innsuget som du ser på bildet.

CIMG3490.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...