///Martin Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 En kompis av meg kjøpte seg et cooler-sett til KN-filteret sitt(e36 320 coupe). Poenget med hele cooler-settet er å kjøle ned filteret, gi konstant frisk og kald luft motoren og derav "mer effekt". Jeg tok bilder av hele prosessen fra A til Å, tok ca en times tid. Vi ble meget fornøyd med resultatet og tenkte vi ville dele det med dere Settet består av en varmeduk,et fleksirør,et plastrør og strips. Her er før montering. Fleksirøret skal ha minst mulig bøy. Fleksirøret går fra frontfangeren og opp til filteret. Dette vises ikke når man ser ned på fronten. Her var det en del makking for å få varmeduken til å ligge rett. Her begynner det å komme seg. Vola. Sånn ble det etter en times makk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Ser greit ut det der. Skjermer en del varmluft fra motoren. Og sikkert en god del bedre lyd ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Pent arbeid med varmeduken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Den duken burde vært i svart, hadde sett enda bedre ut. Men bra arbeid! Dere har ingen eksakte nummer på hvor mye ekstra det hjelper? HK altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 hmmm.....ser ut som et bra stykke arbeid men hvorfor ikke sette et rør på LMM i stedefor å legge filteret et annet sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Martin Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2007 Takk gode tilbakemeldinger! Ja det er meningen at varmeduken skal beskytte mot motorvarme ja. Vet ikke om det utgjør så mye HK akkurat men tror det hjelper I går var vi ute å testet om dette VIKELIG fungerer!.. Gjorde en ganske så enkel test. Først la vi en digital-gradmåler vedsiden av motoren, omtrent der filteret er uten varmeduken. Vi kjørte en liten runde å sjekket tempen; ca 30grader med varm motor. Så la vi gradmåleren vedsiden av filtert på innsiden av duken. Kjørte samme runden og sjekket tempen; ca 15grader! DETTE fikk oss overbevist om at settet faktisk funker Mye kaldere luft og filteret er konstant "nedkjølt". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå