Gå til innhold

saab skryt


robel
 Share

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som skal kjøpe seg saab 900 turbo (96-97mod)

Disse er det jo 185 hk i. Og han mener at hvis han reiser til sverige og setter i en liten chip har han 250 hk. Uten noen andre modifikasjoner. Stemmer dette?! Blir så irritert for jeg liten tro på dette!

Det er vel foressten opel som har laga motoren i disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ment at saab 900 kom i 79 til 93

Dem har 4 forskjelige turbo motorer. og den med mest hk er 175hk

1979–1985 — 2.0 L (1985 cc) B201 Turbo, 143 hp/107 kW at 5000 rpm and 235 N·m (173 ft·lbf)

1986–1989 — 2.0 L (1985 cc) B201 Intercooled turbo, 138-155 hp/103-114 kW at 5000 rpm and 235 N·m (173 ft·lbf)

1984–1993 — 2.0 L (1985 cc) B202 16-valve turbo, 160-175 hp/118-129 kW at 5500 rpm and 255-273 N·m (188-201 ft·lbf)

1990–1993 — 2.0 L (1985 cc) B202 16-valve low pressure turbo (LPT), 143 hp/107 kW at 5600 rpm and 202 N·m (149 ft·lbf)

Med en chip og større intercooler så 250hk kan hend det kommer fram ja.

Men saab 900 Carlsson har 185hk men det er ikke så veldi mange som har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ment at saab 900 kom i 79 til 93

Dem har 4 forskjelige turbo motorer. og den med mest hk er 175hk

1979–1985 — 2.0 L (1985 cc) B201 Turbo, 143 hp/107 kW at 5000 rpm and 235 N·m (173 ft·lbf)

1986–1989 — 2.0 L (1985 cc) B201 Intercooled turbo, 138-155 hp/103-114 kW at 5000 rpm and 235 N·m (173 ft·lbf)

1984–1993 — 2.0 L (1985 cc) B202 16-valve turbo, 160-175 hp/118-129 kW at 5500 rpm and 255-273 N·m (188-201 ft·lbf)

1990–1993 — 2.0 L (1985 cc) B202 16-valve low pressure turbo (LPT), 143 hp/107 kW at 5600 rpm and 202 N·m (149 ft·lbf)

Med en chip og større intercooler så 250hk kan hend det kommer fram ja.

Men saab 900 Carlsson har 185hk men det er ikke så veldi mange som har

Saab 900 Carlsson? Prøver du å late som du har peiling her? Finnes ingenting som heter Saab 900 Carlsson.

900 kom dessuten som ny bil (bygd på samme plattform som opel vectra B) i 94. Største turboutgaven hadde 185Hk som nevnt av trådstarter. Den kom senere med enda mer hk, og også en Viggen utgave. Den går forøvrig meget godt rett fram etter at den har fått opp dampen. Første og andre gir er bare hjulspinn.

250Hk i en sånn Saab er kanskje mulig, men de er livsfarlige nok med sine 185Hk (understellet er helt tragisk) så med 250Hk får den sikkert et kort liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlsson var ukjent for meg også ja gitt. Forøvrig kom vel ikke Viggen-modellen før 93 tok over for 900 i 98 da for å være pirkete. Å ja, disse bilene er ikke gode å kjøre på svingete vei, og med 250 gamp kommer man til å slite dekk så det synger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Carlsson was a special model made in honour of Erik Carlsson. It was a three-door 900 powered by a 1985 cc turbocharged engine with APC giving 185 BHP and fitted with twin chrome exhausts.

SÅ DÆ SÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1994-1998 kom den model ut ja og senere vart den til 9-3.

Stemmer det at en motor ut gave hadde 185hk

2.0 L B204L 16-valve turbo intercooled, 185 hp (136 kW)

2.0 L B204I normally-aspirated 16-valve four cylinder, 130 hp

2.0 L B206I normally-aspirated 16-valve four cylinder with no balance shafts, 133 hp

2.3 L B234I normally-aspirated 16-valve four cylinder, 150 hp

2.5 L B258I 54° V6, 24-valve, 170 hp DIN (125 kW)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som skal kjøpe seg saab 900 turbo (96-97mod)

Disse er det jo 185 hk i. Og han mener at hvis han reiser til sverige og setter i en liten chip har han 250 hk. Uten noen andre modifikasjoner. Stemmer dette?! Blir så irritert for jeg liten tro på dette!

Det er vel foressten opel som har laga motoren i disse bilene?

Ja, dette stemmer sannsynligvis. Vet hvertfall at 9-5 2,0t med orginalt 150hp kan chippes til 195-210hp, så synes det høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om det er skryt. Det er nol sikkert mulig. Jeg hadde en Lancia Thema ie turbo. Originalt skulle den ha 170 hk. med 0,8 bar ladetrykk. Da jeg kjøpte bilen, var jeg litt skuffet over efekten. Men det viste seg at den ikke hadde mer en 0,5 i ladetrykk (og 155 hk). Tok kontakt med et Verksted i Oslo og Kjøpte ett lite tuning sett til 1000,- kr ((kun en justerbar ventil og noen slanger). Etter dette settet ble montert, ble jeg virkelig overrasket. Ladetrykket ble justert opp til nærmere 2 bar. Resultatet ble nærmere 270 Hk. Vannvittig som den bilen gikk. Bare synd at den hadde feilhjulstrekk, den gikk jo bare rett frem i svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...