robel Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Har en kamerat som skal kjøpe seg saab 900 turbo (96-97mod) Disse er det jo 185 hk i. Og han mener at hvis han reiser til sverige og setter i en liten chip har han 250 hk. Uten noen andre modifikasjoner. Stemmer dette?! Blir så irritert for jeg liten tro på dette! Det er vel foressten opel som har laga motoren i disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 250hk er vel litt urealistisk mener jeg.. men rundt 220hk skal vel ikke vær langt fra sannheten..ser på nettet at vanlige chiper til saab 900 gir 230hk Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 uten å være 100% sikker, så tror jeg faktisk det stemmer..har hørt noe snakk om akkurat det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Det kan stemme, har hørt at de nærmer seg 240hk med og remappe den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 jeg ment at saab 900 kom i 79 til 93 Dem har 4 forskjelige turbo motorer. og den med mest hk er 175hk 1979–1985 — 2.0 L (1985 cc) B201 Turbo, 143 hp/107 kW at 5000 rpm and 235 N·m (173 ft·lbf) 1986–1989 — 2.0 L (1985 cc) B201 Intercooled turbo, 138-155 hp/103-114 kW at 5000 rpm and 235 N·m (173 ft·lbf) 1984–1993 — 2.0 L (1985 cc) B202 16-valve turbo, 160-175 hp/118-129 kW at 5500 rpm and 255-273 N·m (188-201 ft·lbf) 1990–1993 — 2.0 L (1985 cc) B202 16-valve low pressure turbo (LPT), 143 hp/107 kW at 5600 rpm and 202 N·m (149 ft·lbf) Med en chip og større intercooler så 250hk kan hend det kommer fram ja. Men saab 900 Carlsson har 185hk men det er ikke så veldi mange som har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2007 doh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen///M Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 d ska vær sprekt, d ska vær 250hk! :lol: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 jeg ment at saab 900 kom i 79 til 93Dem har 4 forskjelige turbo motorer. og den med mest hk er 175hk 1979–1985 — 2.0 L (1985 cc) B201 Turbo, 143 hp/107 kW at 5000 rpm and 235 N·m (173 ft·lbf) 1986–1989 — 2.0 L (1985 cc) B201 Intercooled turbo, 138-155 hp/103-114 kW at 5000 rpm and 235 N·m (173 ft·lbf) 1984–1993 — 2.0 L (1985 cc) B202 16-valve turbo, 160-175 hp/118-129 kW at 5500 rpm and 255-273 N·m (188-201 ft·lbf) 1990–1993 — 2.0 L (1985 cc) B202 16-valve low pressure turbo (LPT), 143 hp/107 kW at 5600 rpm and 202 N·m (149 ft·lbf) Med en chip og større intercooler så 250hk kan hend det kommer fram ja. Men saab 900 Carlsson har 185hk men det er ikke så veldi mange som har Saab 900 Carlsson? Prøver du å late som du har peiling her? Finnes ingenting som heter Saab 900 Carlsson. 900 kom dessuten som ny bil (bygd på samme plattform som opel vectra i 94. Største turboutgaven hadde 185Hk som nevnt av trådstarter. Den kom senere med enda mer hk, og også en Viggen utgave. Den går forøvrig meget godt rett fram etter at den har fått opp dampen. Første og andre gir er bare hjulspinn. 250Hk i en sånn Saab er kanskje mulig, men de er livsfarlige nok med sine 185Hk (understellet er helt tragisk) så med 250Hk får den sikkert et kort liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 carlsson var ukjent for meg også ja gitt. Forøvrig kom vel ikke Viggen-modellen før 93 tok over for 900 i 98 da for å være pirkete. Å ja, disse bilene er ikke gode å kjøre på svingete vei, og med 250 gamp kommer man til å slite dekk så det synger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 The Carlsson was a special model made in honour of Erik Carlsson. It was a three-door 900 powered by a 1985 cc turbocharged engine with APC giving 185 BHP and fitted with twin chrome exhausts. SÅ DÆ SÅ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 1994-1998 kom den model ut ja og senere vart den til 9-3. Stemmer det at en motor ut gave hadde 185hk 2.0 L B204L 16-valve turbo intercooled, 185 hp (136 kW) 2.0 L B204I normally-aspirated 16-valve four cylinder, 130 hp 2.0 L B206I normally-aspirated 16-valve four cylinder with no balance shafts, 133 hp 2.3 L B234I normally-aspirated 16-valve four cylinder, 150 hp 2.5 L B258I 54° V6, 24-valve, 170 hp DIN (125 kW) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonH Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Har en kamerat som skal kjøpe seg saab 900 turbo (96-97mod) Disse er det jo 185 hk i. Og han mener at hvis han reiser til sverige og setter i en liten chip har han 250 hk. Uten noen andre modifikasjoner. Stemmer dette?! Blir så irritert for jeg liten tro på dette! Det er vel foressten opel som har laga motoren i disse bilene? Ja, dette stemmer sannsynligvis. Vet hvertfall at 9-5 2,0t med orginalt 150hp kan chippes til 195-210hp, så synes det høres fornuftig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 høres ikke fornuftig ut med 250hk på forhjula. må bole et par år og kun kjøre arm-øvelser for å unngå å gå rett i grøfta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Uansett om det er livsfarlig og kjøre med 240gamp på forhjula eller ikke. så får man opp i den duren der med en chip ja. BMW er ikke noe guru på veien selv om den skyver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoegtor Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Er ikke sikker på om det er skryt. Det er nol sikkert mulig. Jeg hadde en Lancia Thema ie turbo. Originalt skulle den ha 170 hk. med 0,8 bar ladetrykk. Da jeg kjøpte bilen, var jeg litt skuffet over efekten. Men det viste seg at den ikke hadde mer en 0,5 i ladetrykk (og 155 hk). Tok kontakt med et Verksted i Oslo og Kjøpte ett lite tuning sett til 1000,- kr ((kun en justerbar ventil og noen slanger). Etter dette settet ble montert, ble jeg virkelig overrasket. Ladetrykket ble justert opp til nærmere 2 bar. Resultatet ble nærmere 270 Hk. Vannvittig som den bilen gikk. Bare synd at den hadde feilhjulstrekk, den gikk jo bare rett frem i svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå