Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har vært å kikka på en -95 520 i dag, men jeg ble litt i tvil om dette var noe ok å kjøpe. Bilen var billig den, og det var ganske naturlig når selger mente toppakningen var dårlig. Motoren bruker vann.

-Ca pris på dette byttet på verksted?

-Er pakning byttet vanskelig å få til uten bruk av spesialvertøy?

-Noen andre ting man bør bytte i samme slengen som pakningen?

-Kan man lese års mod. ut ifra VIN-koden også på europeiske biler?

Takker for svar

Skrevet
Hei!

Har vært å kikka på en -95 520 i dag, men jeg ble litt i tvil om dette var noe ok å kjøpe. Bilen var billig den, og det var ganske naturlig når selger mente toppakningen var dårlig. Motoren bruker vann.

-Ca pris på dette byttet på verksted?

-Er pakning byttet vanskelig å få til uten bruk av spesialvertøy?

-Noen andre ting man bør bytte i samme slengen som pakningen?

-Kan man lese års mod. ut ifra VIN-koden også på europeiske biler?

Takker for svar

ca pris= ingen peiling, men tipper ca 10000- 15000 inkl deler

Bytte pakn= njæ, ingen spesialverkytøy utifra hva en har på et gjennomsnittlig hobbyverksted

andre ting= vet ikke helt på din bil, men ofte fordel å bytte vannpumpe og strammer.. bruker ikke være dyre deler.

vin = da kan du finne års modell +++

Skrevet

Hørte med BMW på Lillestrøm ang. bytte av toppakning på en M20B25.

Prisen var ca. 16.000,- og jeg vil tro at det blir rundt det samme på en M50B20 som er i den bil du kjikker på.

Men ring hellere og hør med et verksted i nærheten av deg.......og husk, det kan godt være toppen som er sprekt, og i verste tilfælde blokken.

Vær også obs. på om bilen har vert kjørt varm(Godt muligt siden den bruker vann).....er en katastrofe på M50 motoren, da de plastik glide/styringer som kam kjeden ligger i kan ta alvorligt skade av varm kjøring. Det resultere i total motor havari.

Ville bytte dem og evt. kjede ved bytte av toppakning.

Hvis jeg var deg, ville jeg lage en eller annen avtale med selger om at pakningen skjiftes og bilen testes før endelig kjøp.

Skrevet

Billig bil med høy risiko for store utgifter!

Under 20k for en -94, så jeg bør nok ta en prat med selger, ja.

Vanvittig lysten på BMW, men bør nok gå opp etpar prisklasser, eventuelt finne en 525?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...