Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 525 -91 mod. med en del problemer som jeg ikke har råd til å finne ut av ved hjelp av verksteder.

- Bilen fusker når den startes. motoren starter, men vil dø med det samme, holder jeg inne gassen litt så "rusker" den seg og turtallet jager gjerne opp og ned (vanligvis mellom 500-2700). Som oftest så stabiliserer motoren seg etter et par minutter (ikke alltid).

Når jeg begynner og kjøre og trykker inn clutchen så vil motoren dø igjen, eller så gjør turtallet et lite hopp med et par hundre omdreininger, som om jeg ruser den litt mellom hver giring.

Noen som fikk en ide om hva dette kan vere?

- Cupevifet er ødelagt, men jeg finner ikke ut hvilket merke den er. Der var en lapp på dekselet, men den var uleselig. Noen som vet om andre steder produsentmerket kan stå?

- Trenger en ny eller brukt bakpotte, siden min er helt opprustet.

noen som har en til salgs, eller vet om hvor jeg kan finne noen billige potter?

- Ny combibryter for bakrutevarme/luftsirkulasjon/aircondition hadde også vert fint :D

Skrevet
Hei. Jeg har en 525 -91 mod. med en del problemer som jeg ikke har råd til å finne ut av ved hjelp av verksteder.

- Bilen fusker når den startes. motoren starter, men vil dø med det samme, holder jeg inne gassen litt så "rusker" den seg og turtallet jager gjerne opp og ned (vanligvis mellom 500-2700). Som oftest så stabiliserer motoren seg etter et par minutter (ikke alltid).

Når jeg begynner og kjøre og trykker inn clutchen så vil motoren dø igjen, eller så gjør turtallet et lite hopp med et par hundre omdreininger, som om jeg ruser den litt mellom hver giring.

Noen som fikk en ide om hva dette kan vere?

- Cupevifet er ødelagt, men jeg finner ikke ut hvilket merke den er. Der var en lapp på dekselet, men den var uleselig. Noen som vet om andre steder produsentmerket kan stå?

- Trenger en ny eller brukt bakpotte, siden min er helt opprustet.

noen som har en til salgs, eller vet om hvor jeg kan finne noen billige potter?

- Ny combibryter for bakrutevarme/luftsirkulasjon/aircondition hadde også vert fint :D

ang cupevifte, so er det ofte bare bryteren som er i ødelagt.

Skrevet

Har sjekka bryteren og den fungerer fint, men vifta vil ikke starte av seg selv. måtte gi den en liten dytt for at den skulle begynne og gå. så motoren er nok ødelagt. problemet nå er bare å finne ut hvilken type vifte jeg må få tak i.

Skrevet

Når det gjelder kupevifta, så er dette litt vrient da BMW har 2 produsenter. Det kan være Behr eller Siemens. Hvis du finner ut hvilke av de du har, finner du delenummeret på en av linkene nedenfor. Merk at det er forskjell på om du har bil med eller uten aircondition!

Uten aircondition: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=64_0139&hg=64&fg=40

Med aircondition: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=64_0122&hg=64&fg=40

Vifta skal være like på alle E34, det viktigste er som sagt om det er Behr eller Siemens som har produsert varmeapparatenheten. Jeg er usikker på om viftene fra de 2 produsentene passer om hverandre.

Angående bakpotta di er det nok alltid lurt å kjøpe nytt, men hvis du absolutt ikke har råd til det går det jo alltids ant å oppsøke et bilopphuggeri. Det samme ville jeg gjort med bryterpanelet ditt.

Du kan også gå inn på www.koed.dk og bestille brukte deler. De har det meste til en billig penge, men husk at du må betale frakt og norsk mva.

Her er f.eks. kupevifte (Siemens) som koster 300 DK:

https://www.koed.dk/2.5.asp?kbnummer=1033051&menulinkid=1578&soegeord=

Her er f.eks. betjeningspanelet du nevner for 100 DK:

https://www.koed.dk/2.5.asp?kbnummer=1033262&menulinkid=1587&soegeord=

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...