Bare_egil Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 Hei, har en 325i 90 mod som jeg begynner å bli ferdig med å sette sammen igjen etter kræsj for en stund tilbake. Når jeg starter den så går den ikke på alle sylinderne, virker som den jager veldig. Og etter en liten stund så kutter den og stopper. Da vil den som regel ikke starte igjen på en stund. Har skiftet alle pluggene, bensinfilter og gått over bensinslanger osv. Det eneste jeg tror kan være feilen er at på bensinmåleren så lyser den gult(lite bensin) selv om jeg har over 30 liter på tanken...(kan det være at (hjernen) tror at det tomt for bensin og derfor kutter siden lyset lyser?) noen som har hatt lignende problemer eller kan hjelpe meg. Lommeboka begynner å bli tynn, så tips og triks mottas gjerne og med takk
Bare_egil Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Skrevet Mars 4, 2007 sjekk plugg ledninger, og fordelern.. er gnist på alle pluggene...
rapidspeed Skrevet Mars 4, 2007 Skrevet Mars 4, 2007 ta en kompresjonstest du.. du har garantert mistet en god del kompresjon.. slet med dette på en 520 e34. etter en kompresjonstest ble det satt inn en 325 motor..evt ring meg.. sender deg tlf nr på pm jeg.
Bare_egil Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Skrevet Mars 4, 2007 Kondens i tanken? har hatt på kondensfjerner..
Bare_egil Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Skrevet Mars 4, 2007 ta en kompresjonstest du.. du har garantert mistet en god del kompresjon.. slet med dette på en 520 e34. etter en kompresjonstest ble det satt inn en 325 motor..evt ring meg.. sender deg tlf nr på pm jeg. hvorfor skal jeg plutselig miste det? den gikk jo greit rett før kulda satte inn...og nå er det slik...skjønner ikke helt hvordan det har skjedd...
rapidspeed Skrevet Mars 4, 2007 Skrevet Mars 4, 2007 før kulda satte inn ja.. kan ha satt seg litt is som har gjort maskinen din litt overopphetet uten at du har merket det... tegn på dårlig kompresjon er jaging på turtall, fordi den må "hente" seg inn for de sylindrene som sliter med kompresjonen, når det blir lunk i motoren stopper den gjerne om den står og går på tomgang.... og stopper den er det ett helvete å få start på før dævelskapen har blitt kald... OBS, husk at kompresjonstest skal tas på VARM motor.... på toppen av alt dette er den gjerne en smule tørstere enn vanlig, det du får kjørt den..
Bare_egil Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Skrevet Mars 4, 2007 før kulda satte inn ja.. kan ha satt seg litt is som har gjort maskinen din litt overopphetet uten at du har merket det...tegn på dårlig kompresjon er jaging på turtall, fordi den må "hente" seg inn for de sylindrene som sliter med kompresjonen, når det blir lunk i motoren stopper den gjerne om den står og går på tomgang.... og stopper den er det ett helvete å få start på før dævelskapen har blitt kald... OBS, husk at kompresjonstest skal tas på VARM motor.... på toppen av alt dette er den gjerne en smule tørstere enn vanlig, det du får kjørt den.. hmm, er litt vanskelig å ta komptest på varm motor når jeg ikke får kjørt den varm da...stopper lenge før den blir varm. kan det ha kommet noe rusk i dysene eller noe som stopper for bensinen.....
rapidspeed Skrevet Mars 4, 2007 Skrevet Mars 4, 2007 rusk gir ikke denne type problemer... kjør den så varm du får den da og ta testen..
Bare_egil Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Skrevet Mars 4, 2007 rusk gir ikke denne type problemer... kjør den så varm du får den da og ta testen.. okai, den er god...hvordan vet du det?
rapidspeed Skrevet Mars 4, 2007 Skrevet Mars 4, 2007 har hatt samma driten selv... ordentlig leit... brukte 8000 på motoren på bl.a topp osv så viste det seg at det var blokk.. særdeles dårlig fordelt kompresjon.. rusk gir vanligvis ikke slike problemer som dette her... men mer svært irriterende problemer som fusking men svært sjelden stopp, eller ikke jaging på denne måten..
Bare_egil Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Skrevet Mars 4, 2007 har hatt samma driten selv... ordentlig leit... brukte 8000 på motoren på bl.a topp osv så viste det seg at det var blokk.. særdeles dårlig fordelt kompresjon..rusk gir vanligvis ikke slike problemer som dette her... men mer svært irriterende problemer som fusking men svært sjelden stopp, eller ikke jaging på denne måten.. hvor mye tror du dette ligger sånn ca på da?
rapidspeed Skrevet Mars 4, 2007 Skrevet Mars 4, 2007 komp test måler kjøper du på biltema... koster deg 189kr artikkel nr 15-1314. der følger det med anvisning for bruk om du ikke har vært borti det før .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå