Gå til innhold

E-30 m50?


knugen83
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har endelig fått kjøpt meg e-30 nå. 86mod 325i. lurer litt på å bygge den om til m50b25 turbo. hvor mye holdbare hk kan man få ut av m50 mot m20? noen her som vet om det er mye jobb å få motor til å passe i e-30? hva må gjøres? har søkt endel her på forumet men var ikke så lett å finne noe. har som mål å havne på rundt 400hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker i farta, er en stund siden jeg bygde om min nå men:

Greit å ta utgangspunkt i motor fra e34 så slipper du bytte bunpanne og sil. Bruk motorfester fra e36 og gummiene fra en e28 535i, korte mellomaksel, eksos. Bruk en stor radiator fra e39 e32 el.l El vifte anbefales, men du får såvidt plass til vanlig viskosevifte også. Korte inn giroverføring og koble det eletriske

Skal gå greit å få 400hk ut av den motoren hvertfall, men ville ikke gjort det på billigste måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. har lest endel prosjekt tråder nå. men hva gjøres med sprutet for å få 400hk? noen som leverer chip? eller må jeg kjøpe datasprut?

ser noen bytter til smidde je-stempler i disse motorene når de turbo konverteres er dette ett must? kan enn ikke dreie stemplene som på m20? evt tykkere toppakning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...