Gå til innhold

Skade på bil


Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått meg en skade på bilen min (se tråden om min bil), og lurer da på hva jeg skal gjøre.

Skademelding er under bearbeiding og vi er snart ferdig med den. Er det noen som har noen råd til meg her for at jeg unngår all skyld?

Bestemmer jeg selv hvor bilen skal takseres? I såfall er det vel Bavaria som er å anbefale siden det mest sannsynlig er de som er dyrest. Hvordan gjør forsikringsselskapet med tanke på forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilverkstede takserer bilen sammen med forsikrings selskape,der du velger å plassere bilen.hvis ikke du oppgir noen plass velger forsikrings selskape dette selv,var sånn det var for noen år siden da min bil fikk skade.Aldri påta deg noe skyld hvis du er i tvil,å tegn godt på skademeldingen hva som skjedde,så er det opp til forsikrings selskapene å finne den skyldige,om det blir delt skyld.Beste er å skrive skademelding med en gang så ikke andre kan forandre på dette å ha et vitne.lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke mulig å få bilen taksert, og få ut pengene hvis man vil reparere selv? Var ikke min skyld i det hele tatt, er ikke i tvil. Holdt på å kjøre forbi 2 biler da den bakerste av dem plutselig svinger ut å kjører i siden på min bil. Hvis den ene føreren skrive på skademeldingen at det var hans skyld, er det sikkert at det er han som får det på sin forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo man kan få det taksert å få pengene å fikse bilen selv,en jeg kjenner gjorde det..sparte en del penger med å gjøre jobben selv,men vet ikke hvordan dette fungerer desverre :/ skriver han at det er han sis skyld er det ikke noe problem tror jeg,håper farta ikke var for stor da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at ikke han gjorde opp utenom forsikringa, slik at han som var skyldig bare betalte? Får uansett høre med forsikringsselskapet i morgen.

Var vel tett opptil sperra på andre giret, så hadde vel 70-80km/t, og det er 80-sone der. Gikk heldigvis ganske greit med bilen, men surt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skade på bilen min for ca. 3 uker siden. En som var borti bilen min da den sto parkert.

Da jeg har Gjensidige, måtte NAF ta takst, men jeg hadde allerede vært på BMW og fått den taksert, så jeg tror de samkjørte litt der.

Da jeg tok kontakt med Gjensidige, fikk jeg beskjed om at hvis jeg ikke hadde noe ansvar her, kunne jeg få ut takstbeløp, og ta meg en tur til syden for pengene om jeg ville det.

De la seg ikke opp i hva pengene ble brukt til.

Men de går selvsagt til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taksten blir vell beregnet ut i fra bilens originale stand. Allt annet ekstra utstyr styling,lys o.s.v må vell egentlig vere forsikret som ekstrautstyr =/

ikke med gjensidige Iallefall! Noen stjal hele frontene min med gt leppe klaretråkelys osv! fikk alt igjen på forsikringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok da varierer litt med åssen forsikrings selskap man har. En som var litt uheldig med en E46, med styling uten ekstra forsikring fikk ikke dekka stylinga just nå hos oss. Han som taksta bilen prøvde så godt han kunne å få de til å dekke dette,men det var ikke snakk om at de ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...