bimmermann Skrevet Mars 6, 2007 Skrevet Mars 6, 2007 Er der noen som vet om det finnes(løse) sensore til felger, på X5 en så kan de ikke ta å sjekke km prog kjørelys ect. pga at det ikke er orginal felger på...
Andreas1 Skrevet Mars 6, 2007 Skrevet Mars 6, 2007 Skjønte ikke helt alle forkortelsene dine her Kan du ikke skrive ordentlig istedenfor sånn sms-språk...? Uansett; Hvis det er dekktrykk-sensoren du mener så skal de kunne kjøpes løse. De sitter inne i felgen, nærmere bestemt på ventilen hvis jeg husker riktig. Jeg vet ikke om disse går på noen spesiell frekvens eller om den er det samme på alle, men det kan sikkert noen andre svare på. Forøvrig skal det da gå fint å koble bilen opp mot diagnosemaskinen og blandt annet utføre endringer selv om du har andre felger enn de originale. Hjernen i bilen vet jo ikke hvilke hjul du har på... I værste fall skulle du bare ha fått feilmelding på manglende dekktrykk, men hvis du har byttet alle felgene så har det jo ingen betydning siden mottageren da ikke mottar signaler allikevel. Synes egentlig det er litt rart om du skulle få feilmelding da også siden jeg tror det er slik at den sender signaler støtvis, altså for eksempel når du starter bilen og deretter etter noen sekunder eller minutter igjen osv og hvis det da er avvik fra forrige måling vil bilen varsle (og siden du ikke har sensorene så skal den jo heller ikke sende signalene. Got it?). Er det et BMW-verksted som mener de ikke kan utføre omprogrammeringen pga uoriginale felger?
bimmermann Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Skrevet Mars 9, 2007 Ja de sa det på verkstede, ikke vet jeg hvorfor men de sa at det ikke gikk å ta kontrollen, som de tar på importbiler..... <
soft-ice Skrevet Mars 9, 2007 Skrevet Mars 9, 2007 Er der noen som vet om det finnes(løse) sensore til felger, på X5 en så kan de ikke ta å sjekke km prog kjørelys ect. pga at det ikke er orginal felger på... Dette kan da ikke stemme??? Selvfølgelig kan de prog. uten orginale felger.... Gikk helt fint på min. Men husk det er en del foskjell på us kontra eu versjon av e53 selv om alle lages i South Carolina.
Andreas1 Skrevet Mars 9, 2007 Skrevet Mars 9, 2007 Synes dette høres rart ut jeg også. Når det gjelder ønsket om å finne kilometerstanden lagres denne både i bilen og nøkkelen (avhengig av årsmodell) og når det gjelder omprogrammering av bilens elektroniske mulighter (som kjørelys) er jeg nesten helt kjempeoverbevist om at denne kan utføres uavhengig av dekksensorer. Programmeringen er kun en endring i hjernen og det skal ikke ha noe som helst å si om bilen står på originalfelg med dekktrykksensorer eller ikke. Jeg vil anbefale trådstarter om å oppsøke et annet BMW-verksted og be om å få kodet kjørelys etc der istedet (uten å si det med sensorer etc siden det ikke skal ha noe å si). Edit; Sensoren skal forresten kunne kjøpes dyrt hos BMW, eventuellt kan du sjekke med en dekkforhandler av litt størrelse med utvalg og kunnskap. Vet dog ikke hvorvidt du da må inn på BMW og kode om frekvensen eller noe...
bimmermann Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Skrevet Mars 13, 2007 Takk skal dere ha for innspillene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå