Gå til innhold

Orginalkabler i E36 Coupe


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tatt ut den orginale kassettspilleren i bilen (92 mod. 320 E36 coupe). Når jeg tok den ut var jeg så dum at jeg kutta ledningene, så nå har jeg en bunke med ledninger som titter ut.

Jeg har målt de forskjellige ledningene, og har funnet ut at den brune må være jord, rød strøm, lilla tenning og resten høyttalere. Problemet mitt er at hver gang jeg kobler til spilleren min, så ryker sikringa som er til orginalstereoen og som sitter i sikringsboksen foran.

Er det noen som har vært borti dette før? Må jeg trekke opp ny strøm? Er spilleren ødelagt?

Lurer også på en annen ting.. Jeg hadde en orginalforsterker (tror jeg) liggende baki bagasjerommet, sammen med en cd-veksler. Er alle høyttalerkablene lagt opp til denne forsterkeren, og ikke til cd-spilleren foran? Jeg skjønner ikke helt hvordan dette ledningsnettet ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bare måle deg fram... Hvor bor du hen...kan sikkert titte på det hvis du ikke har helt dreisen på måleinstrementet.

En ting du hvertfall må huske på er å koble den hvite på tenningsstrøm slik at antenneforsterkern funker, dem andre husker jeg ikke, men det er jo bare å måle freskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Asker, like utenfor Oslo. Hadde vært kjempeflott om du kunne tatt en titt på det Michael, hvis du ikke bor så langt unna!

Tar gjerne imot koblingsskjemaet, stiann!

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bare måle deg fram... Hvor bor du hen...kan sikkert titte på det hvis du ikke har helt dreisen på måleinstrementet.

En ting du hvertfall må huske på er å koble den hvite på tenningsstrøm slik at antenneforsterkern funker, dem andre husker jeg ikke, men det er jo bare å måle freskt.

Hva mener du med den hvite på tenningsstrøm? Tror ikke jeg har noen hvit ledning der. Har brun, lilla/hvit og rød/hvit som har med strøm å gjøre der.

Edit: Jeg har forresten målt meg fram med kablene, og har funnet ut det jeg mener er riktig. Men alikvel smeller sikringen hver gang jeg skal koble til spilleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...