Gå til innhold

er dette en traversforing og en bærearmsforing? (bilder)


BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

Legger ut to bilder her:

Nr 1: Traversforing? er fire av de bak der.

DVC00416.jpg

Nr 2: Bærearmsforing? sitter den over det dekselet som er festet med 3 bolter? prøvd å løsne de, men sitter som f...

DVC00414.jpg

Noen som kan dette? har kjøpt ny bærearmsforing og tebnkte jeg skulle gjøre et forsøk selv. Men vil få det bekreftet om jeg i det hele tatt er på rett sted :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg syns det der ligner på noe av det du påstår at det er. Er en e36 ja?

Bærearmsforing:

image_423_big.jpg

er en E36 ja, du ser ikke bærearmsforingen på det nederste bildet. Men jeg lurer på om jeg har rett i at den sitter bak lokket på bildet, det er festet med 3 bolter og du ser den ene på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 1 viser traversforinger som er på broen bak som diffen er skrudd i. Bilde 2 er tractionrod dvs langsgående torsonsstag som tar opp krefter ved pådrag og bremsing. Ser disse foringene dine er veldig morkne, så du bør nok bytte de. Merk godt av hvordan de platene med 3 skruer står, for der er justering sideveis for spissingen bak, så slipper du 4-hjulskontroll etter foringsbytte. De er forsåvidt lette og bytte. Løsne bremseslangen og skru løs de 3 boltene mot karroseriet. skru platen løs fra foringen, bank ut senteret på foringen(pleier og være helt løst), klyv ytre ring på foringen med en jernsag, bank ut hylsen. Fett opp foring og hull med fett eller kobberpasta og bank forsiktig inn foringen mens du gjerne klemmer den sammen litt med en stor tang siden de nye foringene kan være av en type som har splittet ytterhylse. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 1 viser traversforinger som er på broen bak som diffen er skrudd i. Bilde 2 er tractionrod dvs langsgående torsonsstag som tar opp krefter ved pådrag og bremsing. Ser disse foringene dine er veldig morkne, så du bør nok bytte de. Merk godt av hvordan de platene med 3 skruer står, for der er justering sideveis for spissingen bak, så slipper du 4-hjulskontroll etter foringsbytte. De er forsåvidt lette og bytte. Løsne bremseslangen og skru løs de 3 boltene mot karroseriet. skru platen løs fra foringen, bank ut senteret på foringen(pleier og være helt løst), klyv ytre ring på foringen med en jernsag, bank ut hylsen. Fett opp foring og hull med fett eller kobberpasta og bank forsiktig inn foringen mens du gjerne klemmer den sammen litt med en stor tang siden de nye foringene kan være av en type som har splittet ytterhylse. Lykke til.

Ok, fyldig og godt svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...