bmwsel Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Skal kjøpe en 520i 2002 mod. Hva bør jeg sjekke før handelen??? Noen kjente feil som jeg bør se etter?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik3 Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Er det touring eller sedan? Hvis touring, er det vel verdt og ta en ekstra sjekk på bakluka for rust, samme gjelder bla innsiden av panseret, rundte nyrerne og sveisen over lyktene. Sistnevnte uavhening av sedan/touring. Fra autopower.se : "M54 520i/525i/530i 01- Mycket hållbar motorkonstruktion utan direkta svagheter. Tickande ventiler kan förekomma, vilket oftast orsakas av igensatta hydrauliska ventilyftare som i sin tur kan indikera slarv med oljebyten." Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Det med rust på bakluka gjelder også sedan, selv om den ikke har vært like plaget med dette som touring. Sjekk også for rust ved tanklokket, er et utsatt sted på E39. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oyvin Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 trodde ikke 2002 modellene var så utsatt for rust? er ikke det siste modellene som kom ut da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik3 Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Siste sedanen var 03-modell og siste touring 04-modell. Det var nok verst på de tidlige modellene, men helt kvitt problemet ble de aldri. På min egen ble bakluka byttet i 99, før bilen var knapt to år gammel Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwsel Posted March 7, 2007 Author Share Posted March 7, 2007 Dette er en touring med automatkasse.... Hvordan er disse bilene å kjøre? Hvilken motor er det som står i denne modellen? (M52) Noen som har erfaringer med chipping av denne motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik3 Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 M54 heter den, behagelig cruiser, ingen racerbil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spinner Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Og sjekk for rust ved "kittstripen" i fals på dører i tillegg til de andre nevnte plassene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Dette er en touring med automatkasse.... Hvordan er disse bilene å kjøre?Hvilken motor er det som står i denne modellen? (M52) Noen som har erfaringer med chipping av denne motoren? E39 er en nydelig bil å kjøre! Motoren er på 2,2 liter med 170 hk, som er en del sprekere enn 2 literen på 150 hk som satt i de tidligere 520'ene. Er vel neppe veldig mye å hente på chipping av denne motoren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ca///e Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Ja som det blir sagt. Sjekk rust! I alle dører og luker du finner. Evnt få et verksted til å sjekke. Dette tar ikke lang tid for dem å sjekke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjalle Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 På eldre e39 har vannpumpa vært en svakhet,pluss at strammehjulene til klima/dynamoreim har gått tørre for fett så bilen har ulyder på tomgang men det er enkelt å skifte ut delene.Dette er sikkert utbedret på nyere modell,automaten på bilen skal være vedlikeholdsfri ut bilens levetid på denne modellen med normal kjøring.Chip er bortkastede penger på 520,du får nesten mer effekt av å kaste ut reservehjulet,bruk heller pengene på en effektpotte av god kvalitet for å få den rette 6er lyden.Hadde 528 sedan selv,men har gått over til 520 som er billigere i drift og billigere å forsikre,har ikke angret ett sekund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now