Gå til innhold

Kjøp av 520i hva bør sjekkes?


bmwsel
 Share

Anbefalte innlegg

Er det touring eller sedan? Hvis touring, er det vel verdt og ta en ekstra sjekk på bakluka for rust, samme gjelder bla innsiden av panseret, rundte nyrerne og sveisen over lyktene. Sistnevnte uavhening av sedan/touring.

Fra autopower.se :

"M54 520i/525i/530i 01-

Mycket hållbar motorkonstruktion utan direkta svagheter. Tickande ventiler kan förekomma, vilket oftast orsakas av igensatta hydrauliska ventilyftare som i sin tur kan indikera slarv med oljebyten."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste sedanen var 03-modell og siste touring 04-modell. Det var nok verst på de tidlige modellene, men helt kvitt problemet ble de aldri. På min egen ble bakluka byttet i 99, før bilen var knapt to år gammel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en touring med automatkasse.... Hvordan er disse bilene å kjøre?

Hvilken motor er det som står i denne modellen? (M52)

Noen som har erfaringer med chipping av denne motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en touring med automatkasse.... Hvordan er disse bilene å kjøre?

Hvilken motor er det som står i denne modellen? (M52)

Noen som har erfaringer med chipping av denne motoren?

E39 er en nydelig bil å kjøre!

Motoren er på 2,2 liter med 170 hk, som er en del sprekere enn 2 literen på 150 hk som satt i de tidligere 520'ene.

Er vel neppe veldig mye å hente på chipping av denne motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eldre e39 har vannpumpa vært en svakhet,pluss at strammehjulene til klima/dynamoreim har gått tørre for fett så bilen har ulyder på tomgang men det er enkelt å skifte ut delene.Dette er sikkert utbedret på nyere modell,automaten på bilen skal være vedlikeholdsfri ut bilens levetid på denne modellen med normal kjøring.Chip er bortkastede penger på 520,du får nesten mer effekt av å kaste ut reservehjulet,bruk heller pengene på en effektpotte av god kvalitet for å få den rette 6er lyden.Hadde 528 sedan selv,men har gått over til 520 som er billigere i drift og billigere å forsikre,har ikke angret ett sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...