tommyfo Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Som sagt i topic, bilen starter ikke. Parkerte i går og alt var fint. I mårres når jeg skulle avgårde startet den ikke. Startmotor går som bare det, plugger er helt tørre. Rele eller bensinpumpe som lager problemer for meg? Stemmer det at ved å koble pin 30 og 87 til releet sammen og tenning på så bør bensinpumpa begynne å gå?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
icc Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Skriv hvilken bil det er. Du ska kunne høre bensinpumpa greit om du lytter på baksetet eller under bilen med tenninga på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandersen Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 enkelt forklart så er det 3 ting som må til for å få motorne til å gå: gnist, bensin, kompresjon. Bensin kan du lett sjekke. men vær sikker på at det kommer bensin ut dysene og inn i motoren. startgass i innsuget er det letteste og da skal den starte uansett så lenge de to andre faktorene er til stedet. Gnist: sjekk med en plugg på en eller flere av pluggkablene. selv om du har en gnist der betyr ikke at du har gnist inne i motoren. det er vaskligere får gnisten å "hoppe over" under bl. annet kompresjon. har du svak gnist kan du ha likevel ikke ha gnist i motoren, Ta derfor en plugg og kapp av elektroden. får du fremdeles gnist da, bør du ha bra nok gnist til å tenne under kompresjon. Har du ikke\svak gnist må du feilsøke i tenningsannlegget. Kompresjon: skru ut pluggene og mål med et kompresjon-tester og se om du har kompresjon på alle syl. har du vertfall 7bar ++++ så bør dette være nok til å starte. 5-7bar begynner å bli veldig lite og 0-5 bar har du et problem og bør ta en sylinder lekasje test. sammelign også verdiene mot hverandre da dette gir en indikasjen på tilstand av motoren. Dette er helt basis. men også andre forhold kan spille inn som f.eks. at den tenner på feil plass, feil bensinmengede\luft, sota plugger osv..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommyfo Posted March 7, 2007 Author Share Posted March 7, 2007 Bilen er en E36 318iAT 1997 altså M43 motor (trodde det stod i profilen, må oppdatere den da). Men nå ser det ut som feilen er lokalisert! Kommer strøm frem til bensinpumpa når jeg kjører på startmotoren, men pumpa går ikke... Ny pumpe så vil jeg tro alt er ok! Takk for svar/innspill!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now