Gå til innhold

Noen som kjører Lastebil her??

Kimkim
 Share

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet har jo ikke noe med bmw og gjøre men spør allikavel:)

Driver og vurdere jobb bytte og lastebil frister litt har lappen på c og lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg men og fortelle meg åssen lønna er innen dette yrket. Har hørt så mye splita meninger så derfor spør jeg her. Tenkte ikke på langtransport:)

Mvh kimkim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt, og det er en grunn for at jeg ikke kjører lenger for å si det slik. Lønna er ikke bra.

Mest pga konkurransen i denne bransjen er så stor, at lønningene blir ikke prioritert.

Dette er veldig synd, for de er en kjekk jobb.

Du kan tjene go penger på langtransport, men penger i forhold til timer du jobber er uansett ikke bra.

Finns alltid unntak, men som regel er det underbetalt. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med drivstoffavtaler mot tungtransport, så jeg er ganske mye i kontakt med både sjåfører og bileiere.

Er jo på en måte blodårene til Norge i form distribusjon av alle varer osv. så jeg synes det er latterlig at staten ikke begynner å bygge skikkelige veier i dette landet... menmen, slottet skal jo pusses opp annethvert år og vi skal ha en opera til en haug med milliarder så er ikke rart vi har dårlige veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med drivstoffavtaler mot tungtransport, så jeg er ganske mye i kontakt med både sjåfører og bileiere.

Er jo på en måte blodårene til Norge i form distribusjon av alle varer osv. så jeg synes det er latterlig at staten ikke begynner å bygge skikkelige veier i dette landet... menmen, slottet skal jo pusses opp annethvert år og vi skal ha en opera til en haug med milliarder så er ikke rart vi har dårlige veier :)

prioritere, prioritere. Norge renner over av penger, men de skal visst etterkommerne våre nyte, så hvorfor ikkje bygge skikkelige veier med en gang? nå ble det vel ganske off-topic..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig...

Men sånn for å spore inn på topic igjen så virker det som et ålreit yrke, blir helt opp til deg hva slags kjøring du tar osv. men sånn som jeg ser det så kommer lastebiltransporten i norge bare til å øke og lønningene må jo da naturligvis presses opp siden det er problemer med rekruttering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg køyrer også vogntog til daglig,11 dager på og 10 dager av. Er litt i en anna situasjon ettersom eg er medeiger i firmaet som har 2 vogntog.

Men tar ikkje ut anna lønn enn de andre som jobber for meg.

3-400.000 er ikkje uoverkommeligt i dette yrket,sjølv uten å "jobbe seg forderva".

Begynte å køyre for vel 6 år sia og trives godt med det,unntatt er vel noen perioder om vinteren da det kan være litt slitsomt både psykisk og fysisk. Men dette veier ikkje like tungt som den generelle gleden eg har over jobben min.

Begynte med å køyre buss,mest bybuss og turbuss/express.

Er mange som drømmer om å begynne med langtransport,gjerne utenlands men dette kan ofte bli litt vanskeligt å kombinere med familie. Men er jo smak og behag. For mitt vedkommende er dette gjerne et glansbilde,denne typen køyring.

Lønna er som regel ikkje dårlig(kommer an på type køyring osv osv),men ofte blir en kansje lønna dårligere til å begynne med med tanke på at mangen lønner etter kompetansje/erfaring.

Da eg begynte på busskøyringa vart eg lønna etter kor mangen år eg hadde hat lappen,ikkje etter erfaring.Hadde hatt lappen i 1 år da,men hadde ikkje hatt noen sjåførjobb.

Nå har eg i tillegg yrkessjåfør fagbrev,dette drar jo noen ekstra kroner også.

Som nevnt ovenfor så er det stor rift etter sjåfører,så sjansen er stor for å forhandle seg til både grei lønn,arbeidsvilkår og t.o.m biltype. Firma strekker seg langt etter å få tak i gode folk skjønner du.

Sjølv lar eg sjåførene mine velge hvilken biler de har mest lyst på,slik at eg er sikker på at de trivs med redskapen de bruker. Valget deiras falt da enstemmigt på Mercedes Actros 6x2.

For å oppsummere litt,så er sertifikatet nå til dags dyrt å ta,men kansje du kan avtale med et firma om de kan sponse deg med dette og eventuelt betale tilbake litt etter litt gjennom kommende lønninger f.eks. Kansje de t.o.m tar heile rekninga,u never know. Men da må du kansje binde deg litt ekstra...

Uansett,dette sertifikatet blir ikkje billigere med tida og kan være lurt å ta uansett. Da har en noe å falle tilbake på i tilfelle,og eg kan love deg et spennendes yrke der en for oppleve mykje,både på godt og vondt.

I mitt tilfelle,mest godt :wink:

Ønsker deg lykke til videre uansett utfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...