Frowzy Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 har kjøpt nytt greenfilter til min BMW 520i 24V (1992 mod) og skal bytte dette, men hva gjør jeg med den føleren som går inn i dne orginale luftfilterboksen ? og hva er denne føleren ? (regner med at det er en føler ihvertfall) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumpin Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Luftmengdemåleren? Du må eventuellt skaffe eit adapter til den....Ein eg kjenne lot følaren berre henga laust ned i motor-rommet.....ikkje den beste løysningen, men da funka for han.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Du får kjøpt overganger til konfilter/ green filt osv hos mekonomen.. me ville ikkje latt luftmengde måleren ligge løst.. da kan det lett bli spriker i belgen etter luftmengdemåleren inn til innsuget.. berre bruk ei tynn plate av alu og bor to hul i det og fast det i luft menge måleren og ned i koseriet .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumpin Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Spørst berre om eit sånnt filter har nåke å sei på ytelsa og bensinbruk.....Går og vurderer litt om eg ska investera i filter te min og men.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frowzy Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2007 tenker ikke på luftmengdemåleren, men den som går inn på selve luftfilterboksen lenger nede med 2 slanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Bare drill et passende hull og stapp den inn i plastbakstykket på konfilteret. Er en kobberdings med kjølevann i, tror det har noe med avising eller temp føler for insugslufta. Se på Drawing B, "brass heater" http://www.kandn.com/instructions/57-0194.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frowzy Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2007 ja er en kopperdings.. mhm, tok bare og stripsa den rett atme luftfilteret... bilen går nå like godt med den der ser det ut som Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumpin Skrevet Mars 11, 2007 Share Skrevet Mars 11, 2007 ja er en kopperdings.. mhm, tok bare og stripsa den rett atme luftfilteret...bilen går nå like godt med den der ser det ut som Merke du forskjell då? Mellom orginalt filter og greenfilteret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frowzy Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2007 tja det var jo det... siden bilen ikke er spesielt kjørbar før jeg får riktig imoulsgiver så funker den nesten ikke.... kan jo gi beskjed når jeg har fått prøvd til uka, men på forrige bilen min (der var orginalfilteret potte tett da) fikk jeg en del mer bunndrag med greenfilter.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå