sh0rty^ Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Heisann Til dere som skal bygge m20 turbo, disse motorene begynner jo å dra på årene, jeg kjørte i fjord med turbo, og slet litt med dårlig oljetrykk. Dette er sannsynligvis pga at oljepumpen ikke ble byttet og var svekket med årene. Men i år har jeg handlet smidd innmat ( veiv råder stempel ) så jeg tar ikke noen sjangse på lavt oljetrykk, dermed har jeg tenk å handle en ny oljepumpe, men så har jeg fått det for øre at dieselpumpen til m20 har bedre flow = bedre kapasitet = bedre trykk. Fredrik på koed har også bekreftet dette. Noen synspunkter på dette? mvh Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
mEhE Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 håper inderlig det,skal bruke pumpa fra m21 selv.. svenskene på Pure-pf andbefaler også denne pumpa.. så er nok bare og si løp og kjøp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 jeg regner med du slet med dårlig oljetrykk uten turbo også Link to comment Share on other sites More sharing options...
336mik Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 M21 pumpa skal vel klare å levere mer mengde(liter i minuttet,eller pr rpm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Den har vel et større drev.. Men at M20 har dårlig oljetrykk orginalt har jeg aldri hørt. Tette oljerør/kanaler ol kan jeg gå med på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sh0rty^ Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 jeg regner med du slet med dårlig oljetrykk uten turbo også Antakligvis, men fant det ikke ut før jeg satte inn en måler i forbindelse med turbo konverteringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
sh0rty^ Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 Den har vel et større drev..Men at M20 har dårlig oljetrykk orginalt har jeg aldri hørt. Tette oljerør/kanaler ol kan jeg gå med på. Tviler på at det er det som har vært problemet, men feil klaringer og slitte drev pga. slitasje er vel heller problemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw325turbo Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Har hørt at diesel pumpen skal levere 30% mere, men vet ikke om dette stemmer. Jeg kjører ihvertfall med diesel pumpen, og har oljeunderspyling på stemplene i tilegg, har ikke noe problemer med oljetrykk nei! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sh0rty^ Posted March 10, 2007 Author Share Posted March 10, 2007 Har hørt at diesel pumpen skal levere 30% mere, men vet ikke om dette stemmer. Jeg kjører ihvertfall med diesel pumpen, og har oljeunderspyling på stemplene i tilegg, har ikke noe problemer med oljetrykk nei! Har bestilt dieselpumpen ( m21 ) selv. Ossen er dete med underspyling, en enkel affære? Har du noen bilder eller en DIY? mvh lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw325turbo Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Underspyling er ikke noe du ordner selv nei, om du ikke har tilgang på rette utstyret. Bruker dysene fra M50 motorene, jeg fikk ordnet det hos Autotrim i trondheim, de har jigg til det. Men er sikkert flere sørover som gjør det å! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfh Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 hva med oljerøret/tilførsel til evnt turbo er for grov slik at litt av mengden/trykket går dit..?-da seff om turbo ikke har restriktor, feks i form av en nippel på tilkoblinga da.. har jo blitt diskutert før dette også... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sh0rty^ Posted March 10, 2007 Author Share Posted March 10, 2007 hva med oljerøret/tilførsel til evnt turbo er for grov slik at litt av mengden/trykket går dit..?-da seff om turbo ikke har restriktor, feks i form av en nippel på tilkoblinga da.. har jo blitt diskutert før dette også... Jeg ser den tanken der, men tviler på at det er problemet, tilførselen min er helt i henhold skulle jeg mene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now