Gå til innhold

Til dere som bygger m20 turbo.


sh0rty^
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Til dere som skal bygge m20 turbo, disse motorene begynner jo å dra på årene, jeg kjørte i fjord med turbo, og slet litt med dårlig oljetrykk. Dette er sannsynligvis pga at oljepumpen ikke ble byttet og var svekket med årene.

Men i år har jeg handlet smidd innmat ( veiv råder stempel ) så jeg tar ikke noen sjangse på lavt oljetrykk, dermed har jeg tenk å handle en ny oljepumpe, men så har jeg fått det for øre at dieselpumpen til m20 har bedre flow = bedre kapasitet = bedre trykk. Fredrik på koed har også bekreftet dette.

Noen synspunkter på dette?

mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel et større drev..

Men at M20 har dårlig oljetrykk orginalt har jeg aldri hørt. Tette oljerør/kanaler ol kan jeg gå med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel et større drev..

Men at M20 har dårlig oljetrykk orginalt har jeg aldri hørt. Tette oljerør/kanaler ol kan jeg gå med på.

Tviler på at det er det som har vært problemet, men feil klaringer og slitte drev pga. slitasje er vel heller problemet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at diesel pumpen skal levere 30% mere, men vet ikke om dette stemmer. Jeg kjører ihvertfall med diesel pumpen, og har oljeunderspyling på stemplene i tilegg, har ikke noe problemer med oljetrykk nei!

Har bestilt dieselpumpen ( m21 ) selv. Ossen er dete med underspyling, en enkel affære? Har du noen bilder eller en DIY? :)

mvh lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med oljerøret/tilførsel til evnt turbo er for grov slik at litt av mengden/trykket går dit..?-da seff om turbo ikke har restriktor, feks i form av en nippel på tilkoblinga da.. har jo blitt diskutert før dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med oljerøret/tilførsel til evnt turbo er for grov slik at litt av mengden/trykket går dit..?-da seff om turbo ikke har restriktor, feks i form av en nippel på tilkoblinga da.. har jo blitt diskutert før dette også...

Jeg ser den tanken der, men tviler på at det er problemet, tilførselen min er helt i henhold skulle jeg mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...