Gå til innhold

Problemer med vindusvisker e39


almy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg opplevde det samme med min E39 for 6mnd siden. Som også har regnsensor, alt var dødt på frontviskerene. (bak husker jeg ikke om jeg prøvde) Etter å ha tatt ut sikring og satt den inn igjen, virket viskerene!

Antar det var dårlig kontakt???

Kjipt å miste viskerene under fart! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har en 97 520i e39

og har problem med at regnsensoren ikke virker i det hele tatt. Den går kun i den laveste intervallen.... Hvor kjøpte du rele til regnsensor, hva måtte du gi og hvor sitter det montert i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 97 520i e39

og har problem med at regnsensoren ikke virker i det hele tatt. Den går kun i den laveste intervallen.... Hvor kjøpte du rele til regnsensor, hva måtte du gi og hvor sitter det montert i bilen?

Der er ikke rele` på 97 modellen..

Du kan enten bytte regnsensoren, eller så er det å bytte hele styringen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 97 520i e39

og har problem med at regnsensoren ikke virker i det hele tatt. Den går kun i den laveste intervallen.... Hvor kjøpte du rele til regnsensor, hva måtte du gi og hvor sitter det montert i bilen?

Koble opp bilen din til diagnose og slett feilkoden som ligger inne på regnsensoren så vil den nok virke som den skal igjen! Vanlig (og heldigvis enkel) feil dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

På min bil opplever jeg at det er periodisk noe feil med regnsensor-funksjonen. Av og til fungerer den som normalt, og av og til fusker den. Når den fusker, opplever jeg at viskerne går på samme måte som i stilling 2 på viskerhendelen, uansett om det er regn på ruta eller ikke.

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Kan ikke tenke meg at regnsensoren blokker for drift av vindusviskerene. Ikke noe regnsensor ekspert, men noe sier meg at det er en kontrollehnet som gir signaler til et rele/hjernemodul som igjen kjører viskermotoren. Hvis regnsensoren feiler ska man vel kunne styre viskerene 'manuelt'

Sjekk rele og sikringer til viskermotorn.

Hadde en pussig hendele hvor eg fikk 20cm men våt snø fra taket overvinduet og viskeren da eg bremsa krafig opp. Viskeren hadde selfølgelig ikke sjans å viske bort snøen. Svingte av og fjerna snøen, men da futta ikke viskeren etter på. Kjørte hjem i pissregn, passe forbanna.... Men så futta de igjen da jeg stoppa og starta bil... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...