SteffenM2 Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Tatt fra hans salg tråd på gatebil.no sitt forum. Obs finns i sverige se länk för biler eller www.limmet.se http://img.zatzy.com/classifieds/data/5 ... -thumb.jpgSäljer nu min motor pga ändrade planer, klockrent fungerande motor som körts utan bekymmer hela 2006, Bra körbarhet och grym respons tack vare att vanosen används aktivt och då motorn lämnade 309hk utan turbo ,och redan vid 0,6 bars laddtryck(grundtryck)lämnar den 542hk, max effekt 1039hk med turbon som medföljer,, tanken är att sälja ett koncept som e färdigmappat och med mindre mods av kaross passa rakt ner i en e30, eller annat. Kostat över 200 tusen i bara delar och maskinbearbetningar, utprovad å klar för den som söker en extrem motor Isärplockad för tillfället för inspektion då den fanns i samma skick som den va när den sattes ihop våren 2006 Cylindrar och lagerspel mm var perfekt. Sätts ihop med nya ringar för den som köper. Pris: 129 000 sek inkl torrsumpsystem , intercooler, sprut, downpipe, laddrör, mm, ja ett komplett kit med andra ord Mer info gå in på www.Limmet.se Maila eller ring Limmet79@hotmail.com eller 0704-065862 E36 M3 3Liter(S50B30) med aktiverad variabel insugskam (vanos). Bottendel: Oljekylda kolvar. Block borrat 0,5mm, 86,5borr 86 slag, fräst för pyramidringar som cylindertätning med evakueringskanaler. Pinnbultar till topplock och ramlager. Ramlagerbultar uppdaterade till M12. Original vevaxel. Riktad och polerad 10mm stödgördel. JE Custom kolvar, kompressionförhållande 8,0:1. Inga standardiserade hyllvärmare ,mycket dyra kolvar Molybelagda skört, gasportade övre ringland Custom kolvbultar i verktygsstål. 500kr extra st jämfört med ”vanliga” race bultar Je Pro Seal kolvringar. Bästa dom har. Custom Carrillo vevstakar med SPS ”multiphase” bultar. Topp: Portad, större avgasventiler, modifierade förbränningsrum (utfört av NLR). Mirafrästa säten med specialstål (M Bohlin). Original kamaxlar. Ombyggt original plenum med 2st 50mm Tial blowoff ventiler, internt modifierat för korrekt fördelning. Hembyggt rostfritt grenrör 48mm, twin entry design, 2st 38mm Tial wastegates. Turbo: STS SRX1000+, Ombyggd och lättad av NLR. 71,5 mm kompressor inducer, 140mm slanganslutning. 4” downpipe, Ombyggd lastbilsintercooler, dubbla cellpaket. 3” inlopp, 3,5” utlopp. Smörjning: 6 stegad barnes torrsumpspump, Egen designat, billetfräst oljetråg med 4st sugmunnar, Peterson oljetank, Systemet rymmer totalt 18liter olja 0,4bar undertryck på tomgång håller undertryck hela tiden = inga problem med sölande vevhusvent Bränslesystem: 1600cc Spridare. Weldon tryckregulator 2040. Y-Block från NUKE Performance Nuke fuelrail Bränsle: E85. Styrsystem: Haltech E11 V2, mappad av Mats Ivarson. Bränslepump kan fås med mot extrabetalning 1036hk for 129tusen folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Repost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg