drunken' Skrevet Mars 9, 2007 Skrevet Mars 9, 2007 Jeg har hatt skrangling i venstre bakstilling siden litt etter at jeg kjøpte bilen, det kom litt skrangling til å begynne med som jeg så vidt hørte. Men etterhvert har det blitt værre! Og nå i vinter har det blitt så ille at jeg har tenkt å gjøre noe med det! Det jeg har gjort er å skjekke om det er noen løse deler som kan lage skrangle-lyd, men har ikke funnet noe. Har blant annet tatt av dørtrekk for å se inne i døra, skjekka varmeskjold, eksos osv! Men finner ikke ut av hva det kan være.. Det må være noe med hjulopphenget som gjør at det skrangler.. Ettersom det skrangler mest når jeg kjører på ugjevn vei, men også når jeg akselerer på gjevn vei. Det vil si at skranglingen kommer når jeg trår gassen halvveis inn ca.. Men når jeg trår den helt inn, eller slipper så slutter det. Har noen av dere opplevd det samme, vet dere hva som må gjøres for å bli kvitt skranglinga? Skifte opphengs-foringer, stab-foringer, tårnlager? Bilen er en 94mod. 318i E36! På forhånd takk for svar!
pallen Skrevet Mars 9, 2007 Skrevet Mars 9, 2007 Sjekk om fjæren kan være knekt og om det ligger en bit av den i bærearmen bak og skrangler, det er en svakhet på disse bilene.
bmwrasaren Skrevet Mars 9, 2007 Skrevet Mars 9, 2007 Det kan vel ikke være hardyskiven eller mellomakslinglageret?
Ole@Automote Skrevet Mars 9, 2007 Skrevet Mars 9, 2007 Det er som regel topp foringen på demperen eller foringen på bærearmen i framkant. Den på toppen ser du ved å ta ut trekket på siden i bagasjerommet, ta av deg skoene og gå oppi bagasjen sett en finger på lageret og gyng opp og ned da kjenner du om det er slark der. Det andre lageret kan du teste med ett spett eller noe langt du kommer til med Ole har talt
drunken' Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Skrevet Mars 10, 2007 Takker for svar! Skal prøve det du sa Ole, høres fornuftig ut det! Dempere og fjærer er ikke noe problem, da jeg nettopp har montert nytt justerbart senkesett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå