Gå til innhold

Bensin sluker e30 325i


borsheim
 Share

Anbefalte innlegg

Forbruksmåleren din registrerer kun atmosfæretrykket i innsuget ditt,eller vakumet om du vil. Når du gir gass og dermed åpner gass-spjeldet ,blir det mindre vakum og og dermed flytter nåla seg opp på forbruket.

Står måleren din på fullt forbruk uansett turtall og gasspådrag eller?

Du skriver ikkje om du baserer forbruket ditt på kun denne måleren eller om du har målt forbruket utenom,alså ved å dele antall liter med kjørte km og kjøremønster(småkøyring,by/langkøyring osv). Desse forbruksmålerene gir ikkje en nøyaktig visning,men er en indikator på forbruket. Men dersom du har en vakumlekkasje,f.eks i sjølve slangen til måleren vil denne vise meir enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde denne nåla var elektronisk styrt ut fra gasspjellsensor, turtall, luftmengdemåler, åpne/lukketider på dyser osv, alså en rein "kalkulasjon" av diverse parametre. Korriger meg hvis jeg tar feil. Kan ikke huske og ha sett vakumslange bak instrumentpanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måleren min står ikke på fullt hele tida . Når jeg gir gass og slipper gassen går nåla ned men så går den opp igjen med engang. Jeg baserer bensinforbruket etter nåla så jeg er ikke helt sikker hvor mye bensinforbruket ligger på, men det er ikke normalt det røyken som kommer bak bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...