Halvor89 Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 Lurte på, hvordan er det med rust på bremsekalliperne på biler. Er snakk om en -96mod 318is. Det er vel vanlig at det kommer rust på de pga temp forskjeller og veisalt osv er det ikke ? Men hvordan kan man evt få fjerna det og kanskje lakkert det eller noe. Er det isåfall mulig uten å ta de av ? Også en ting til. Hvis bilen er nylakkert og det er maskert rundt vinduer osv og det er blitt merker pga maskeringa. Er det no middel man kan bruke for å ta det bort ? Takker for svar
pallen Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 Beste er og få glassblåst calipperne og lakket dem, det blir meget bra. Taperester fjerner du med citrus-spray og twist.
Halvor89 Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Beste er og få glassblåst calipperne og lakket dem, det blir meget bra. Taperester fjerner du med citrus-spray og twist. Må du ikke stresse med å ta av kalliperne da eller ?
zephyr23 Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 nei nei, å ta av kaliperne er ein smal sak, er bare noen få bolter og ein bremseslange som holder på plass... eneste er at hvis du skal ha av bremsekloa så må du av med bremseslangen og da må du lufte bremsesystemet når du monterer igjen! men det beste er som pallen skrev at enten å sandblåse eller å glassblåse delene er best.. og så grunne og lakkere delene!
Halvor89 Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Okeii! Men ekke så farlig for min del hvor nøye det blir. Er bare det at jeg heller vil ha en farge på kalliperne enn rust farge lissom en kompis av meg brukte bare svart bengalakk els på bilen sin han. Men er vel ikkeno særlig å bruke det oppå rust så må vel kanskje pusse ned på en måte som dere sier. Men en ting til. Om det er no olje rundt på blokka, hva kan det være egentlig ? Er ikke toppen meiner jeg for har peila olja og det var ikke vann i den, noen det visstnok blir om det er no lekkasje fra topplokket eller hva det ble prata på. Men er det ikke vanlig at en 11år gammal 4er svetter litt ?
zephyr23 Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 er ikkje så bra å male med bengalakk rett over rust nei, men hvis det ikkje er så veldig nøye så bruker du bare stålbørste og skraper så godt du kan, og eventuelt ha litt pussepapir og, så er det bare å pensle i vei hehe
Mboy Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 ikke glassblås de, kommer glass støv i stemple da, talent!
pallen Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Ingen problem og blåse de, man må jo være nøye med rengjøringen etterpå. Bremserens på boks og trykkluft rengjør godt etter man har spylt dem med varmt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå