Gå til innhold

Nåla viser halv tank når tanken er full. Kjent problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyllte opp tanken nå nettopp, men tankmåleren viser kun halv tank. Er det et kjent problem på E36? Noen som vet om det er giveren i tanken eller nåla i instrumentene som har klikka?

Skrevet

hadde samme problem på min gamle e36. Da var det flotøren som hadde kilt seg. Jeg kjørte tanken nesten helt tom også fylte jeg, etter et par ganger kom flotøren og den viste rett igjen.

Skrevet
hadde samme problem på min gamle e36. Da var det flotøren som hadde kilt seg. Jeg kjørte tanken nesten helt tom også fylte jeg, etter et par ganger kom flotøren og den viste rett igjen.

Sto nåla di på samme plass hele tiden da eller? :?

Skrevet

Hei!

Prøv å hold inne tripteller-resetknappen og vri nøkkelen til posisjon 1(ett hakk fra av)

Da kjører den en slags self-test på alle lys og visere. Min tankmåler viste bare 45 liter når jeg fylte 60, men da jeg gjorde dtte ble et bra:)

Skrevet
Hei!

Prøv å hold inne tripteller-resetknappen og vri nøkkelen til posisjon 1(ett hakk fra av)

Da kjører den en slags self-test på alle lys og visere. Min tankmåler viste bare 45 liter når jeg fylte 60, men da jeg gjorde dtte ble et bra:)

Testa det på min, men nåla stopper på 30 liter uansett.. :(

• 2 weeks later...
Skrevet

Sto nåla di på samme plass hele tiden da eller? :?

nei den gikk fra halvfull til tom.så en kan si det såndt at jeg kjørte ei stund på halv tank før den begynnte å vise rett

Skrevet
Jeg skal hente en E36 til helga som har samme problem. Forrige eier sier at han har byttet giver uten at problemet løste seg. Han mente at det var noe feil med selve instrumentet/viseren.

Kan du ikke prøve en sånn self-test på denne når du har fått henta bilen da, siden han har bytta giver. Nysgjerrig på om det løser problemet på den bilen.

Skrevet

I dag spratt nåla plutselig opp til toppen etter jeg fyllte opp tanken, jippi! :D Det spørs jo om det varer da, men kan jo håpe...

• 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...