kmbgreen Skrevet Mars 12, 2007 Skrevet Mars 12, 2007 Hallo Har en 320 M52 og lurer på hva tikkelyden som kommer når jeg slår av tenningen er for noe? Er akkurat som noe som kjøres ut eller inn i motoren og noen ganger kommer det en slags hvese-lyd fra luftfilteret? Er det VANOS`en? Et annet spørsmål jeg har er om noen kan se fra bildet om bilen min er 96 eller 97 modell. Har hørt mange si at det ble forandret noe i fronten i 96/97. Bilen er førstegangs registrert Desember 1996? Takker for svar
-Anders- Skrevet Mars 12, 2007 Skrevet Mars 12, 2007 Det med den tikkelyden din.. er den der på tomgang noen ganger også? Høres veldig likt ut som "tikkinga" som kommer fra min når jeg slår den av også!
kmbgreen Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Skrevet Mars 12, 2007 Er bare etter jeg har slått av tenninga og motoren har stopped jeg hører det. Varer i 2-3 sekunder sånn ca. Har ikke klimaanlegg så kan ikke være det.
BMWBenny Skrevet Mars 12, 2007 Skrevet Mars 12, 2007 så vidt jeg kan se ut ifra det bildet, har du den gamle grillen, den 97+ grillen har litt tykkere chrom ringer rundt nyrene. Tror det er eneste forskjellen, ser bra ut da
kmbgreen Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Skrevet Mars 12, 2007 Ja, kan høres litt ut som et rele som slår inn og ut raskt. Og så når det stopper å tikke så kommer den hvesingen fra luftfilteret, akkurat som lufttrykk som slippes ut. Hadde vært artig om noen visste hva det kunne være.
hufaz Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 Gammel tråd, men jeg har også plutselig fått samme lyden på min 320D når jeg slår av tenninga. En hurtig tikkelyd som varer noen få sekunder etter at motoren har stoppet. Noen som har formening om hva det kan være?
tonyku Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Reguleringsventilen til kjølevannet som tikker hos meg. Ligger oppe ved torpedoveggen på sjåfør siden. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
hufaz Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 Jeg har funnet ut at hos meg er det "pressure converter" (delenr. 2247906) som lager lyden. Den er koblet med vakum mot EGR-ventilen. Lyden høres godt i noen sekunder når motoren slåes av, men hører det også ganske tydelig på tomgang. Jeg har imidlertid fjernet EGR og satt inn en bypass, og det var etter dette at lyden kom. Noen som har greie på dette? Er pressure converteren defekt, og må byttes, eller er det en annen forklaring på at den låter som den gjør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå