Ad|oS Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Har en stund merket litt bensinlukt inni bilen når den står på tomgang, og i dag fant jeg ut at jeg måtte prøve å finne ut av det. Jeg tok av plastdekselet over motoren, og så da en slange med lekkasje. Det var en smal stråle som stod inn mot selve motoren. Tror det er del #12 på dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/9916.gif Det er en gummislange som er bøyd i en "U". Er dette noe jeg, som ikke har peil på motor ol., kan fikse selv? Er bare en slangeklemme i hver ende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Ser ut som det er slangeklemme i den ene enden i alle fall, ut i fra bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2007 Er lekkasje midt på slangen, ikke ved noen av slangeklemmene. Ser tydelig lekkasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Er vel bare å få bytta den slangen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2007 Noe problem å gjøre selv, eller bør man få noen som har peil til å få ordnet det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Bør kansje ikke ha sneipen hengende i munnviken mens du fikser bensinlekkasjen ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Den er nok lett å bytte. Bare ta av den slangen, så tar du den med på bilrekvisitabutikk og får bensinslange i rette lengden og dimensjoner. For å si det slik: dete r like enkelt som å legge om fra sommer/vinterdekk. Det er i allefall MEGET farlig å kjøre med den lekkasjen, kan ta fyr, for ikke å snakke om at den lille sprekken plutselig uten forvarsel kan sprekke totalt (noe den gjør fort) og da er sjangsen 80-90 % for at du har brann i motorommet! (altså, IKKE bra, for ikke å snakke om at noen kan komme til skade) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pallen Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Er vel et plastrør # 12. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå