milhouse Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Kan ikke så mye om bil! Er dette det samme? Regner med at dette ikke passer under teknisk engang, så postet det her!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2007 Takker!! Regnet med det, men var ikke sikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eidarj Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 på jobben hender det vi bruker tannreimer, det er da taggete "v" reimer, sånn som viftereimer og liknende. tenkte det kunne være kjekt å nevne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Brukes kun 2 typer....eller det blir vel egentligt 3 Tannreim/registerreim, dette er en gummi reim som sitter utvendigt på motoren. Forgangs kæde (Dansk ord, kjenner ikke det Norske her og nu), dette er en metal kjæde som sitter inne i motoren og smøres av motoroljen Tand stang (Igen Dansk udtryk) dette er metal stænger som går op til hver enkelt Ventil inne i motoren. Det bedste og mest solide er vel i bunn og grund Forgangs kjæde, men det er ikke som mange tror - vedlikeholds fritt....men det holder mye længere end tandreim...men tandreim er billig og skjifte kontra kjæde. Tand stang har jeg ikke det mindste erfaring med, ikke mere end jeg tror det støjer mest av de 3. Kom gjerne med rettelser eller til dette, er ikke den store mekaniker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 Mener det Norske ordet er register kjede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå