Gå til innhold

Rar raklelyd i M50B25, 1995 mod...feil funnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et litt diffust spørsmål, men siden det er en god del dyktige mennesker her, så håper jeg at noen kanskje har vært borti dette før :wink:

Når motoren min går på tomgang, så kommer det en slags raklelyd fra motoren. Den kan minne om et plastlokk som ikke er skrudd ordentlig nedpå, og derfor vibrerer i takt med motoren (alle plastlokk er sjekket).

Noen som har noen ide om hva dette kan være? Kan se om jeg kan få lagt ut et lydklipp til helgen.

På forhånd tusen takk for svar :)

EDIT: -har funnet ut hva som er galt, er en av disse to delene vist på bilde under som vibrerer. Har ikke fått det fikset ennå, men skal ta det sammen med inspection og oilservice.

problem_liten.jpg

problem_stor.jpg

Skrevet
prøv å trø på cluchen å hør etter om rakklelelyden forsvinner,

kan vere utløserlagere som ligger å rakler litt..

Det problemet hadde i værtfall jeg.. :)

Skrevet

Har noe av det samme lyden du beskriver i min motor. Har misstanke om at det kommer fra registeret. Kanskje det er kjedestrammeren som er slitt.. skal finne ut av det en vakker dag!

Skrevet

hadde også en rar lyd fra motor,riktig nok i en m20 b25.

lyden min kom kun på en spesielt turtall..og det viste seg at registereima var så slakk at den nesten skle av selv når jeg tok av dekselet.

så absolutt værdt og skjekke registerkjede ditt...utrolig kjipt og en dyr affære om den ryker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...