Gå til innhold

Godkjening av ombyging


julenissen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja lurer litt på noe ting om godkjening av ombyging

La oss si at jeg skal bygge om en e30 316 til 325 du må jo ha motor, bremser, underster, og alt det der men, hvordan er det å få dette godkjent. Har hør et sted at du må ha godkjenning av bmw norge som må vises på biltilsynet, så må de i tilegg kontolere bilen. Men har oså hørt at bmw norgen ikke godkjner ombygging lengre og at du derfor må du til tyskland og få dette godkjent og da får du det gokjent i norge, er dette tilfelet eller?

og vis dette er tilfelet hva vil tvu godkjening i tyskland komme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helt riktig alt sammen..

1 januar 2006 slutta biltilsynet å godkjenne biler, og du må godkjenne hos hovedimportøren. desverre slutta bmw norge å godkjenne ombygginger for ganske mange år siden så eneste utvei er tüv (evt andre som har utstyr til alle målingene i hue å ræv).

når det gjelder pris på tüv av en såpass enkel ombygging så ville jeg tro noe rundt 10000kr vis du får aliert deg med ss performance el noen andre som har gode kontakter i tüv.. send dem en mail så finner du fort utav det.

å godkjenne min m535i med s38b36 kommer på 15000kr. burde jo være litt billigere for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A hva for noe???

Har akkurat snakket med BT angående ombygging av en eller annen E34 til E34 M5.

Skulle bare skrive søknad, vente på svar, gjøre ombyggingen og ta rigeligt med bilder for å dokumenter at alt er byttet over.

Han pratet ikke noe om BMW godkjenning eller TüV i tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A hva for noe???

Har akkurat snakket med BT angående ombygging av en eller annen E34 til E34 M5.

Skulle bare skrive søknad, vente på svar, gjøre ombyggingen og ta rigeligt med bilder for å dokumenter at alt er byttet over.

Han pratet ikke noe om BMW godkjenning eller TüV i tyskland.

Det samme sa biltilsynet til meg når jeg skulle godkjenne fra 320 til 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...