Gå til innhold

Bytte dempere og fjærer - hvor mange verksted timer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emnefeltet sier: Hvor lang tid vil et verksted normalt bruke på å bytte dempere og fjærer på bilen min

bmw z3 1,8 1996 er vel samme opphenget som e36 foran, og e30 bak.

Har liksom ikke lyst til å bli skrudd skikkelig på pris. Tenkte å finne meg et fint komplett senkesett og få et verksted til å montere det.

Skrevet

Jeg fikk pris på 5900,- for å montere komplett senkesett inkl. 4-hjuls måling og det som skal til for å få det godkjent på min E34.

Synest det var noe dyrt så det blir nok til at jeg gjør det selv.

Skrevet

Er fortsatt ikke "bare bare" å skifte dempere. Var 2 karer som gjorde det på en ford mondeo på søndag. Brukte 9 timer tilsammen. På 3 av demperne måtte boltene borres ut pga. rust. Noe sier meg at samme operasjon på et merkeverksted hadde kostet skjorta.

Skrevet

Forresten, når vi er inne på fjær/demper, hvilke ting bør byttes i tillegg til selve fjæra og demperen? Pakninger og slikt tenkte jeg på...

Skrevet
Forresten, når vi er inne på fjær/demper, hvilke ting bør byttes i tillegg til selve fjæra og demperen? Pakninger og slikt tenkte jeg på...

Vil si tårnlager som minimum. Disse kan være rustne og morkne. Koster ca 1000 for alle fire.

Skrevet
Tror nok de vil regne rundt 6000kr..

De regner vel slik vil jeg tro:

Dempere foran: 3t

Dempere bak: 2t

Hjulstilling: 1t

Kan fort gå 3t foran hvis ting har rusta og sitter som f....

men aldri 2t bak, det tar 30min, men er jo ikke umulig at et verksted påstår det tar 2t heller...

Skrevet

Tusen takk for svar.

Det var mer enn det jeg trodde. Da må jeg bare begynne å lete i vennekretsen.

Kreves det noe spesial verktøy ? Kjenner nemlig en men han jobber på VW verksted...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...