Gå til innhold

lurt ved bilkjøp?


Champ
 Share

Anbefalte innlegg

så en post her om en som trodde kanskje han var blitt lurt da han kjøpte bilen sin etc etc .

Er det noen her som på ett eller annet tidspunkt har blitt rundlurt ved bilkjøp, eller vet om noen som er blitt lurt , eller har du unlatt å opplyse om feil når du har solgt bil ?

Selv har jeg ikke enda blitt lurt, jeg bruker alltid mine bilkyndige kamerater når jeg kjøper bil siden jeg selv er helt håpløs på biler :-) ikke helt håpløs da , jeg har jo tross alt BMW :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt lurt men kjøpte en billig bil etter kun å ha sett den under lys på bensinstasjon (var mørkt ute). Dukket opp litt mer rust i dagslys gitt...

Og skjønner ikke hvorfor folk prøver å skjule feil og mangler ved salg, er bedre å slå av litt på prisen og fortelle kjøper om ALLE eventuelle feil og mangler så slipper man noe tull i ettertid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vel ikke lurt jeg heller, men så bare bilen på kvelden i snøvær. Tok 1mnd før jeg fikk den pga diverse reperasjoner og rot. Sommerfelgene jeg fikk med var ubuklige, dørene var klusset med og anlegget var ikke helt 100%. Menmen, sånn skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om Naf-test eller tilstandsrapport... uansett hvor god bilen skal være, så er det 99% sikkert at du ikke har sett alt. uansett om du er bilkyndig eller ikke, så er det ikke lett å vurdere en tilstand på en bil uten å få den opp på bukk og sjekket den selv. hvor mange gjør dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja lurt å lurt! da jeg kjøpte min første bmw ble jeg vel litt lurt! bilen skulle være strøken. kjøpte den av en eldre mann på 60. det viste seg at han hadde vært mekanikker! og etter en liten stund kokte bilen. da hadde han brukt feil topppakninger fra en rekke 6er. og klippet vekk 2 syl:P

og olja så ut som lim. så fikset det å solgte bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja lurt å lurt! da jeg kjøpte min første bmw ble jeg vel litt lurt! bilen skulle være strøken. kjøpte den av en eldre mann på 60. det viste seg at han hadde vært mekanikker! og etter en liten stund kokte bilen. da hadde han brukt feil topppakninger fra en rekke 6er. og klippet vekk 2 syl:P

og olja så ut som lim. så fikset det å solgte bilen :P

Haha, morsomt :D

Jeg har jobbet i bransjen siden jeg var 17 år så jeg har hørt og sett mye rart på de årene. En kollega av meg hadde en gammel passat som tikka så jævlig på ventilene. Når han som kjøpte bilen kom hadde han fyllt toppdekselet med grease, og da mener jeg fyllt. Mannen var fornøyd med bilen og kjørte avgårde. Etter 1 times tid ringte han til kollegaen min, da steinstod motoren :D

Jeg solgte engang en e21 med sinnsykt dårlige bremser. Dette informerte jeg selvfølgelig kjøperen om. Etter to uker kom det et fint bilde i avisa med gammelbilen min halveis inn i en ambulanse som hadde bremsa for rødt lys :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ble vel ikke lurt, men en del småplukk var der jo. han fortalte ikke at takluke-mekanismen var defekt. menmen, han slo av 5000 fordi han måtte kvitte seg med bilen den dagen, så jeg spurte ikke så mye mer. :lol:

MEN, en uke før ringte jeg på en audi 100 '85 fra ålesund. såg pen ut på bildet, og oppgitt km-stand 215 000. prata me karen på tlf, bare lovord, kjempebra bil blablabla. så tok turen opp dit (2 timer ) en søndagskveld.

joda, kommer opp, mannen var lite hyggelig. uansett. etterhvert som vi oppdaga feil og mangler så bekrefta han det. han var altså klar over det men sa ingenting før vi oppdaga det :shock: idiot, toppen av kransekaka var at han hadde "skrevet feil km-stand i annonsa". km-standen på 215 000 bekrefta han også på tlf :evil:

km-standen var rundt 350 000... så denne idioten gjor at jeg brukte søndagen og 1000kr på sjåfør for å finne ut at han var en løgner og svindler... hadde han lagt all fakta på bordet med en gang hadde jeg kansje kjøpt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk lurt sist jeg kjøpte min 520. Vel kjøpte jeg den usett, men likevel. Bilen sto i Bergen. Innbyttebil på Jæger, men kjøpt av en oppkjøper, da de ikke ville ha den i butikken. Ble opplyst om at bilen var helt strøken, ikke en eneste ripe. Kun en litt stygg rose på panseret etter steinsprut. Var også i kontakt med Jæger, som kunne garantere at dette var en meget ordentlig fyr, og det han sa stemte alltid. Flott tenkte jeg og slo til.

Fikk sendt bilen med hurtigruten til Trondheim.

Jeg la ikke merke til alt med en gang, men etterhvert kom det fram:

rust på begge framdørene (lakkert over med spraylakk)

rust på bagagelokk, pluss at det hadde vært tatt av bilen og lakkert, med et resultat som ikke liknet grisen.

Lokket var også feil montert igjen.

Høyre fremdør har vært skadet, og en aldeles dårlig oppretting hadde funnet sted.

Lakket høyre bakdør, med sig i klarlakk.

Dette skulle altså være en bil uten en ripe.

Men, men, jeg fikk den jo billig, og hadde det utstyret som jeg ville ha.

Men jeg har jo vært heldig også, etter at en fyr var uheldig i vinter, og tok borti bilen min. Tok det gjennom forsikring, jeg tok ut takstoppgjøret, så nå får jeg tatt hele karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg kanskje en smule lurt etter at jeg akkurat fant ut at 2 av sommerfelgene mine har sleng.

merka det i stad når jeg endelig hadde fått på de 17" felgene som jeg syns er ganske pene. Hørte aldri noe om de når jeg var å kikka på bilen :roll:

Men men, får kjøpe 4 nye 17" M3 evolution felger. Penger jeg ikke har, men pent blir de jo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei lurt med første bilen jeg kjøpte, var en Opel Vectra, kjøpte den av en kollega, den var nylakka på verksted og alt, nyoppussa.

Kjøpte bilen, kjørte ikke 2 mnd'er ei gang så begynte det å piple fram rust i hjulbuer, dører, bagasjelokk, så jeg spurte han om hvorfor det skjedde, nei de bilene ruster sånn sa han, den idioten lurte meg jo trill rundt, så jeg pussa opp bilen på nytt jeg..

Og bremser bak hadde han skifta sa han, no som jeg måtte bytte rett etter at jeg hadde handla bilen, hjullager måtte byttes, fjærer måtte byttes, var knekte, jeg var ikke 18 år ei gang og var heilt vill på å få kjøpt en bil, men det endte med et VELDIG tap, kjøpte bilen for 32 000, kosta på den hvertfall 50 000 og solgte den igjen etter et år for 25 000, SURT :( Og han kollegaen tebkte jo bare på penger, tenker ikke på en heilt ny lærling som ikke tjente best, om jeg var sur da? JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...