Gå til innhold

Er det mulig å registrere en E30 320iS i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nemlig hørt at denne bilen ikke er typegodkjent i Norge og derfor ikke kan registreres på lovlig vis. At her ruller biler som er registrert som 320i er jeg klar over, men dette skulle skjerpes inn hos BT. Er det noen som veit noe om dette?

Skrevet

alle biler som har kommet ut av fabrikken kan importeres til norge. ellers har det ikke lov og tatt inn japse biler eller engelske biler. en E30 320is blir registert som en m3 her i norge antar jeg.?

Skrevet
alle biler som har kommet ut av fabrikken kan importeres til norge. ellers har det ikke lov og tatt inn japse biler eller engelske biler. en E30 320is blir registert som en m3 her i norge antar jeg.?

Den må vel typegodkjennes, og denne bilen ble vel laget for Italia elns. Og da er det ikke sikkert at den er typegodkjent.

Men det går vel an å få den inn på bilhistorisk grunnlag elns

Skrevet

Vet hvertfall at man ikke får godkjent toyota supra med mindre den har t-tak. Altså har den helt tak eller cab får man ikke skilter. Heia Norge!

Skrevet

Tore, mr.konghelle bil hadde en slik og sa at det ikke var noe problem å få registrert den. Det var kun snakk om å ha rette papirer. Regner med at hvis du har dekra (tuv), så går det bra.

Skrevet

Kom det ikke nye regler ifjor som sa at viss en bil hadde vært registrert/godkjent i et annet land så var det nok med tanke på typegodkjenning osv? Slik at det er mulig å registere alle biler som har vært registrert før i et annet land. Mener jeg leste det en eller annen plass, kan se om jeg finner hvor det var.

Skrevet
viss en bil hadde vært registrert/godkjent i et annet land så var det nok med tanke på typegodkjenning osv?

Det skulle ikke forbavse meg det der, i danmark blei det sånt etter at de/vi kom med i EU. Bilen skal da bare ha vert godkjent i et annet EU land før.

Stort set alt av EU regulativer blir kopiert og stemplet med EØS, så der er veldig stor mulighet for at dette er muligt.

Er det ikke bare ringe BT og høre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...