håvard Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 hvor kan jeg få godkjent ombygginger? gjelder konkret e36 coupe 318is, bygget om til m3 3.0... bmw i tønsberg ville ikke se på det en gang...
Mr_Sunde Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 Det er jo biltilsynet som skal godkjenne en ombygging. Skriv søknad til de før du gjør noe annet. Viss søknad er grei så vil du få et klarsignal på at det er OK å starte ombygging. Deretter må du skaffe deg oversikt over alle deler som er forskjellig fra 318iS og M3 Bilen er ferdig ombygd så må du få deg en time på et verksted(sannsynligvis BMW) som kan gå god for at alle deler som skal byttes er byttet. Da er det klart for en time hos biltilsynet for godkjenning. Viktig å ha alt på stell da bilen sannsynligvis blir grundig sjekket.
mOMOe Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 nope.. 1 januar 2006 sluttet biltilsynet å godkjenne ombygginger, og det må heretter gjøres hos hovedimportør, noe man, tja rett å slett bare kan glemme.. tüv er tingen, 10-15 lapper så er den godkjent.. tro meg dette har jeg studert nøøøøye
oddis Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 nope.. 1 januar 2006 sluttet biltilsynet å godkjenne ombygginger, og det må heretter gjøres hos hovedimportør, noe man, tja rett å slett bare kan glemme..tüv er tingen, 10-15 lapper så er den godkjent.. tro meg dette har jeg studert nøøøøye Biltilsynet godkjenner da vel ombygginger, men de vil ha den forhåndsgodkjent hos godkjent forhanlder/merkeverksted, av den enkle grunn at de ikke har inngående kjennskap til hver bilmodell. Jeg har vært i kontakt med mitt lokale BMW merkeverksted og de sa at det var ingen problem å få tatt inn bilen til time der den ble sjekket og gått over og siden laget et slags ark fra dem som bekrefter at ombyggingen er identisk med en orginalmodell fra fabrikk. Skal man godkjenne noe som er uprøvd i Norge, og ikke kom orginalt i karosseriet, da må man som oftest turen på TUV.
mEhE Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 ser at flere folk skriver at om man ikke for godkjent bilen ,ta en tur til tyskland og få TUV godkjenning. men er det så lett som å bare ta turen? og er det virkelige bare så lett som og vise TUV papirene til biltilsyn og vips så har du turbo i vognkortet?? lurer veldig på om hvordan hele prosessen fungerer egentlig! si jeg kommer med en e30 325 med 350hk og bremsene helt orginale. er det fortsatt bare og svippe innom TUV og bilen blir godkjent?? eller om jeg har montert stooore bremser i tilegg,godtar TUV disse også? går jo utifra man må ha en fasit på og få bilen igjennom kontroll også?
oddis Skrevet Mars 17, 2007 Skrevet Mars 17, 2007 TUV godtar ombygginger som er forsvarlige etter sine standarder. Synes du 350hk og org 325 bremser er forsvarlig? Bare ideen om orginale bremser er jo med på å spolere ryktet som en seriøs ombygging. TUV godkjenner ikke hva som helst...Og har du lekasjer overhodet av noen sort så kan du egentlig avbestille turen med det samme. De leker ikke..
mEhE Skrevet Mars 17, 2007 Skrevet Mars 17, 2007 det var akkuratt det svaret jeg var ute etter..og jeg trodde. men synes det er så mange som skriver bare ta en tur til tyskland så blir det godkjent,som at det skal være en lettvint måte.men det er jo ikke fakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå