Gå til innhold

lillediffen VS storediffen (sperrer) drivaksel spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lille sperre diffen nå, skal sette på den store eg har liggende i helgen, har skjønt det slik at dette passer bolt on?

har knust et drivledd også :lol:

er driv akslingene like lange på alle e30? samme diameter på drivledd osv?

Skrevet

Om jeg får låne tråden litt, så lurer jeg på om store diffen tåler mye mer enn lille diffen? Hvilken utveksling er lillediffen din forresten? Om du skal selge.

Det passer bolt-on. Noen sier du må file hulla litt ovale, noen sier du ikke må, hvilket tyder på at man ikke må, og det passer bolt-on :):)

Skrevet
  Bimmerlars skrev:
Om jeg får låne tråden litt, så lurer jeg på om store diffen tåler mye mer enn lille diffen? Hvilken utveksling er lillediffen din forresten? Om du skal selge.

Det passer bolt-on. Noen sier du må file hulla litt ovale, noen sier du ikke må, hvilket tyder på at man ikke må, og det passer bolt-on :):)

etter det eg har lest så toler den store mer! sier seg vel nesten selv også...

vet ikke utveksling på lillediffen, skiltet er borte. mener eg har ca 2000rpm i 80..

har en del driv akslinger liggende komplette.. håper det passer rett over med store diffen..

Skrevet
  Bimmerlars skrev:
Ja, det tror jeg nok, men tenkte mer på hvor stor forskjellen er. Kjipt om man kjøper seg en diff med brems med lille huset for 3-4 tusen og raser den etter noen rivstarter :D

tror di tåler en del.. helt fin den eg har vertfall... føler jo egentlig at disse kardangene til bmw ikke akkurat er skuddsikre fra fabrikk da :o

eg knuste et driv ledd for et par dager siden, kardangen er fin den, uten noe slark.

vis noen vil betale 4k for den lille diffen skal eg personlig glassblåse og lakkere den før den blir solgt :lol::)

Skrevet
  e30 tic skrev:
  Bimmerlars skrev:
Ja, det tror jeg nok, men tenkte mer på hvor stor forskjellen er. Kjipt om man kjøper seg en diff med brems med lille huset for 3-4 tusen og raser den etter noen rivstarter :D

tror di tåler en del.. helt fin den eg har vertfall... føler jo egentlig at disse kardangene til bmw ikke akkurat er skuddsikre fra fabrikk da :o

eg knuste et driv ledd for et par dager siden, kardangen er fin den, uten noe slark.

vis noen vil betale 4k for den lille diffen skal eg personlig glassblåse og lakkere den før den blir solgt :lol::)

Har hverken rasa en diff eller et drivledd på en E30 enda jeg! Synes det virker veldig holdbart. E12'en jeg hadde knuste sol og planethjul på første forsøk på burning... Ikke fullt så morro

Skrevet
  Bimmerlars skrev:
  e30 tic skrev:
  Bimmerlars skrev:

Har hverken rasa en diff eller et drivledd på en E30 enda jeg! Synes det virker veldig holdbart. E12'en jeg hadde knuste sol og planethjul på første forsøk på burning... Ikke fullt så morro

tja..kommer jo ann på hva man sammenligner med da..

en kompis kjøpte en org 325 metch type 1 når han var 18. med 1 voksent par som eier etter importør... denne fikk kjørt seg til di grader, knuste 2 bak differ(store typen) før han like godt tok hele bilen..

ikke en dag uten hjulspinn på 17" sikkert! men alt anna holdt! ikke kluss med noe som helst.

etter å ha sett den åpne lille lekediffen som kilte seg på en annen kompis sin 2000mod 750 kan eg ikke si at eg veldig imponert, denne må rett og slett være underdimensjonert fra fabrikk.

personlig har eg bare havarert denne ene drivknuten til nå :lol:

alle drivledd var tighte og fine også, men det er vel slik som skjer når di får litt mer NM enn hva di er vant til, kombinert med litt riv starter og hjulspinn..

Skrevet
  e30 tic skrev:
  Bimmerlars skrev:
  e30 tic skrev:
  Bimmerlars skrev:

tja..kommer jo ann på hva man sammenligner med da..

en kompis kjøpte en org 325 metch type 1 når han var 18. med 1 voksent par som eier etter importør... denne fikk kjørt seg til di grader, knuste 2 bak differ(store typen) før han like godt tok hele bilen..

ikke en dag uten hjulspinn på 17" sikkert! men alt anna holdt! ikke kluss med noe som helst.

etter å ha sett den åpne lille lekediffen som kilte seg på en annen kompis sin 2000mod 750 kan eg ikke si at eg veldig imponert, denne må rett og slett være underdimensjonert fra fabrikk.

personlig har eg bare havarert denne ene drivknuten til nå :lol:

alle drivledd var tighte og fine også, men det er vel slik som skjer når di får litt mer NM enn hva di er vant til, kombinert med litt riv starter og hjulspinn..

Har hørt om mange som knuster E30 differ. Kanskje det har blitt slurva med oljeskift på diffene, også svetter di litt i simringene også blir det plutselig lite olje. Hva skjedde med diffen på 325'en da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...